K O M U N I K A T Y






Picture has been added to favorites
Strona główna > Komunikacja w latach 1990-2000 > Autobusy MZA w latach 1990-2000 > MZA R-9 Chełmska (+2006)
2971
Ikarus 280, produkcja 1990, NG 1998, kasacja 2010.
Można powiedzieć że zdjęcie zostało wykonane w połowie żywota tego wozu, 9 lat od produkcji, rok po naprawie głównej i 11 lat przez kasacją.

Foto: P.B. Jezierski

2971

Ikarus 280, produkcja 1990, NG 1998, kasacja 2010.
Można powiedzieć że zdjęcie zostało wykonane w połowie żywota tego wozu, 9 lat od produkcji, rok po naprawie głównej i 11 lat przez kasacją.

Foto: P.B. Jezierski

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:1599.jpg
Nazwa albumu:Jan Oborniak / MZA R-9 Chełmska (+2006)
Data:12.05.1999
Miejsce:Św. Bonifacego / Powsińska
Nr pojazdu:2971
Linia:187
Wielkość pliku:762 KiB
Data dodania:23, Luty 2023
Wymiary:1350 x 900 pikseli
Wyświetleń:640 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=116765
Ulubione:Usuń z ulubionych

Komentarz 1 do 34 z 34
Strona: 1

~332211   [23, Luty 2023 at 01:15 PM]
Ciekawostka jest to że była to VI przerobiona na zwykła V.
~2294   [23, Luty 2023 at 01:25 PM]
Nie był jedyny.
~Jehudi Menuhin   [23, Luty 2023 at 01:40 PM]
Wszystkie 6-tki z Chełmskiej były przerobione na pięciobiegowe
~332211   [23, Luty 2023 at 04:21 PM]
Nie
~Zbigniew Żebro   [23, Luty 2023 at 05:24 PM]
Wszystkie i to jeszxze przed NG
~5556   [24, Luty 2023 at 10:15 PM]
a ktoś wie dlaczego akurat Chełmska przerabiała te skrzynie?
~2294   [25, Luty 2023 at 07:36 AM]
Nie tylko Chełmska, na każdym niemal zakładzie można było znaleźć rodzynki, np: 2310 z R6. Sam miałem (nie)przyjemność powozić. Nie przerabiali, a montowali stare zdatne do użycia. A czy tego nie robił CWS czasem lub w ramach OT, to trzeba zapytać fachowców. (3872,...) Po prostu nie było nowych skrzyń (6-tek) na wymianę.
~Zbigniew Żebro   [25, Luty 2023 at 08:29 AM]
Ale tu chodzi o to że Chełmska na zakładzie jeszcze przed NG przerobiła wszystkie na 5-tki
~2294   [26, Luty 2023 at 12:28 AM]
Aaa. To nie wiem.
~Chudy   [26, Luty 2023 at 01:36 AM]
Czy szósty bieg nie był przypadkiem wolniejszy niż w klasycznej piątce piąty ?
~2294   [26, Luty 2023 at 02:31 AM]
W piątkach ruszałeś z 2, a w szóstce z 3 nieobciążonym. Nie pamiętam już jakie tam były skoki, ale ten ostatni bieg był dość elastyczny. Nie wył tak jak w piątce (most), ale tylko na 408 czy 415 pamiętam na Żołnierskiej i było miło koło 100km/h. Mogę się mylić. Puszczać oczko Lubiłem 6 z racji łatwości zmiany biegów, jak w Autosanie.
~Michalk   [26, Luty 2023 at 09:24 AM]
Na Pożarowej na piątki przerobili 2463 i 2464. Ostatni bieg miał takie samo przełożenie jak w starych skrzyniach.
~Kelly   [26, Luty 2023 at 10:54 AM]
Ikarus 280.26 ma przełożenie mostu 6.19 oraz skrzyni 1.00 na ostatnim biegu zarówno w Cseplu jak i w ZF. Nie ma fizycznej możliwości, by rozpędził się na płaskim więcej niż 67km/h, bo wtedy silnik ma odcięcie obrotów. Ba nawet z szybkim mostem z solówek 1985 oraz M11 (a często wymieniano główki mostu - patrz karoserie) prędkość maksymalna wynosi około 85km/h.
~Jehudi Menuhin   [26, Luty 2023 at 03:02 PM]
Bzdura kompletna. Sporo egzemplarzy miało szybkie mosty i wozy wyciągały ponad 120 km/h. Kierowcy pamiętający te wozy mogą potwierdzić. Sam jako pasażer jechałem wozem 430 115 km/h, 376 ponad 120 km/h (piąty bieg wchodził spokojnie przy 55 km/h). Z inflanckiej kolega jechał solówką o numerze 125 też ponad 120 km/h.
~Jehudi Menuhin   [26, Luty 2023 at 03:03 PM]
I żeby było jasne, nie było to złudne wrażenie przy nieprawidłowo działającym prędkościomierzu.
~332211   [26, Luty 2023 at 03:56 PM]
Potwierdzam
~Zbigniew Żebro   [26, Luty 2023 at 04:36 PM]
A jeśli chodzi o przeguby to 2974 po remoncie wyciągał ponad 100 km/h na przykład
~332211   [26, Luty 2023 at 05:12 PM]
802 -115km/h. 3075 -125km/h. 3071 -110km/h 4298 -105km/h. 5370 -95km/h 5120 -110km/h. Wymieniać dalej? Pozdr
~Chudy   [27, Luty 2023 at 12:01 AM]
Ikarusy 280.11 i 260.04 fabrycznie miały na piątce 80km/h przy 2000 obr/min. Na czwórce jeździły do 60 km/h.
~Chudy   [27, Luty 2023 at 12:02 AM]
Ikarusy 280.11 i 260.04 fabrycznie miały na piątce 80km/h przy 2000 obr/min. Na czwórce jeździły do 60 km/h.
~Kelly   [27, Luty 2023 at 10:14 AM]
Szybki most ma przełożenie 5.11 i nie masz fizycznej możliwości jechać z taką prędkością. Ale możecie sobie twierdzić co chcecie. Ikarus 280.11 miał most 6.56.
~Chudy   [27, Luty 2023 at 11:55 AM]
Ikarus 280.26 miał 70 km/h przy 2200 obr/min.
~Chudy   [27, Luty 2023 at 11:59 AM]
Ikarusy 280.11 często wracały z remontów z przełożeniem takim jak 280.26.
~Zbigniew Żebro   [27, Luty 2023 at 01:22 PM]
Widocznie jesteś za młody i jedyne czym możesz się posługiwać to te teorie
~Chudy   [27, Luty 2023 at 01:28 PM]
Mam 62 lata a Ty ile?
~Chudy   [27, Luty 2023 at 02:18 PM]
Silni w tamtych Ikarusach kręcił się do około 2500 obr/min to można sobie obliczyć jak szybko mogły jechać. Bodajże 2453 miał skrzynię biegów od turystyka. Koledzy z KMKM mówili, że wydusił z niego 120 km/h ale ja wtedy z nimi nie jechałem.
~Zbigniew Żebro   [27, Luty 2023 at 02:23 PM]
Nie o Ciebie chodziło Chudy
~Chudy   [27, Luty 2023 at 02:39 PM]
Ok. Pozdrawiam. Puszczać oczko
~Kelly   [27, Luty 2023 at 10:04 PM]
Widocznie jesteś za stary Zbysiu i nie umiesz przyjąć faktów, tylko wierzysz w wizje kierowców, co jechali 120km/h miejskim autobusem. Jeszcze powiedz, że na szybkim moście szybko się rozpędzały.
~Michalk   [10, Marzec 2023 at 09:19 PM]
Raz jechałem 2453 już na turystycznej skrzyni z kierowcą który nie bał się wcisnąć gazu. Wóz ciągnął 95km/h przy 2100 RPM. Szóstkę wrzucał dopiero przy 70km/h. Świetnym wozem był też 5212 z turystycznym mostem i 5 biegowym ZF. Ostatni bieg wchodził przy 60km/h i wóz miał wtedy zaledwie 1000 obrotów.
~WES   [11, Marzec 2023 at 10:20 AM]
Na Chełmskiej zawsze było debilowate kierownictwo robiące wszystko pod prąd stąd przerabianie skrzyń z VI na V. Ten sam debil, który to wymyślił, został później dyrektorem i wymyślił m.in. numery zabytkom z prefiksem 69
~mgła   [12, Marzec 2023 at 10:48 PM]
100 km/h dawało niezapomniane doznania dźwiękowe. Był świst wszędzie, przecież ikarus nie był zbyt szczelny i niekiedy było widać jezdnię przez podłogę kabiny kierowcy, to samo szpary w drzwiach, oknach, klapach dachu itd. Do tego wycie wszystkich łożysk i panewek. Większość "stówek" na liczniku to były przekłamujące prędkościomierze. One w ikarusach robiły różne numery, bywały takie co na drugim biegu dochodziły do 60-tki. Albo nic nic i nagle z zera do 50 km/h.
~Kaczyński   [13, Marzec 2023 at 07:43 AM]
Przecież takie przekłamania są odczuwalne a nie o tym jest dyskusja
~Kaczyński   [13, Marzec 2023 at 07:43 AM]
Przecież takie przekłamania są odczuwalne a nie o tym jest dyskusja

Komentarz 1 do 34 z 34
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: