K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1945-1989 > Pojazdy testowe
7000, 1354
Może i piękny nie był, ale jego technologia zalatywała już w miarę nowoczesnością. I była pokrewna z Ikarusem 280.
Ikarus bowiem wiele miał wypitej krwi z MAN-a...

A obok na postoju krańcowym poczciwy ogórek z Woronicza. Inna epoka.
1354: produkcja 1971, R7, skasowany 2.07.1979.

Foto: Grażyna Rutowska.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe: MANSG220 7000 174 MEX272 1354 174 EmiliiPlater 1977

7000, 1354

Może i piękny nie był, ale jego technologia zalatywała już w miarę nowoczesnością. I była pokrewna z Ikarusem 280.
Ikarus bowiem wiele miał wypitej krwi z MAN-a...

A obok na postoju krańcowym poczciwy ogórek z Woronicza. Inna epoka.
1354: produkcja 1971, R7, skasowany 2.07.1979.

Foto: Grażyna Rutowska.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:MANSG2207000_1742C_JelczMEX272_1354_174_EmPlater_1977_fot__Grazyna_Rutowska.jpg
Nazwa albumu:3872 / Pojazdy testowe
Ocena (3 głosów):55555
Słowa kluczowe:MANSG220 / 7000 / 174 / MEX272 / 1354 / 174 / EmiliiPlater / 1977
Data:1977
Miejsce:Emilii Plater
Nr pojazdu:7000, 1354
Linia:174
Wielkość pliku:542 KiB
Data dodania:03, Luty 2017
Wymiary:1024 x 1015 pikseli
Wyświetleń:1007 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=108084
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 5 z 5
Strona: 1

oko   [05, Luty 2017 at 09:13 PM]
To chyba był najlepszy kandydat. Najbardziej odporny na trudne warunki eksploatacji. Jako licencyjny ROMAN świetnie sprawdzał się w Rumunii, gdzie było o wiele trudniej niż u nas.
Pawelec   [10, Luty 2017 at 07:55 PM]
Mylisz się czar pryskał po przejechaniu się nim aby wejść do niego trzeba było pokonać trzy wysokie stopnie, gdy w Jelczach Mexach były tylko dwa, poza tym wewnątrz znajdowały się drewniane siedzenia niczym ławki w szkole, dlatego zdecydowano się na zakup Ikarusa 280.11 który był testowany w tym samym okresie co ten MAN.
prosper5250   [19, Luty 2017 at 02:15 PM]
Ściana przednia i tak ładniejsza od Conecto II Przewracanie oczami
oko   [21, Luty 2017 at 09:37 PM]
Bardzo lubię drewniane siedzenia, są wygodne i trwałe. I higieniczne, w przeciwieństwie do dzisiejszych wyściełanych. Co prawda ikarusowe też nie były złe, dopóki się nie wygniotły. Ale siedzenia można zamontować dowolne, ważniejsze jest by konstrukcja była trwała. A co do stopni to podłoga była na poziomie podobnym jak w ikarusie (co wynikało z konstrukcji), co prawda 3 stopnie ale niższe niż trochę ekstremalne ikarusowe dwa: http://bus-and-coach-photos.com.s3.amazonaws.com/13419.jpg

Przypuszczam że ikarus był po prostu tańszy, i to za "ruble transferowe" a nie "dewizy".
~Kicia   [28, Czerwiec 2020 at 10:30 PM]
Pamiętam ten autobus, kilka razy nim jechałem, bo latał Al. Niepodległości na 174. Był zbyt elegancki i dobrze wykończony na PRL. Pamiętam taki incydent, jak wsiedliśmy z koegami mając lody, a kierowca przez system audio (ten autobus go miał) wrzasnął: "szczeniaki z lodami won z autobusu!"

Komentarz 1 do 5 z 5
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: