![]() ![]() |
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Test > Komunikacja w latach 1945-1989 > Jelcze 272 MEX / AP02 / 021 / AP62 / Skoda 706RTO |
![]() |
PLIK 247/1569 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | Jelcz021_2317_1202C_2179_1692C_MEX272_1831_123_Targowa_1974_fot__Janusz_Pokorski_.jpg |
Nazwa albumu: | 3872 / Jelcze 272 MEX / AP02 / 021 / AP62 / Skoda 706RTO |
Ocena (3 głosów): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Słowa kluczowe: | 021 / 2317 / 120 / 2179 / 169 / MEX272 / 1831 / 123 / Targowa / 1974 |
Data: | 1974 |
Miejsce: | Targowa |
Nr pojazdu: | 2317, 2179, 1831 |
Linia: | 120, 169, 123 |
Wielkość pliku: | 1228 KiB |
Data dodania: | 04, Lipiec 2021 |
Wymiary: | 1092 x 1200 pikseli |
Wyświetleń: | 420 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=113319 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 9 z 9 Strona: 1 |
|
|||
Za "ogórkami" piękny francuski Unic. Partię Uniców, i podobnych do nich Berlietów (wszystkie żółte), kupiono jakoś tak razem z PR-kami, do budowy Trasy Łazienkowskiej ?
|
|
|||
A to właśnie jedzie sobie żółty Berliet z ledwie dostrzegalną myszką na atrapie chłodnicy. I to raczej Berliety, ZIŁy i Skody kupiono dla Transbudu do budowy Trasy Ł. UNIC były chyba pomarańczowe z niebieską paką, ale nie przypominam sobie ich stada w Polsce, a już na pewno w Warszawie. GOP i Gierkówkę budowano za to Steyrami.
![]() |
|
|||
Fakt. Jest "myszka" - ślepy już jestem, jak wiem czego szukam to widzę
![]() |
|
|||
Logo Berlieta, to stylizowana lokomotywa
|
|
|||
Zwana myszką.
![]() |
|
|||
Nie wiem co w tej ciężarówce pięknego, no ale dobra - Wasza sprawa. Mnie na pierwszy rzut oka przypomina wręcz radzieckiego KrAZ-a (wciąż istnieje, w odróżnieniu od Berlieta) znacznie bardziej, niż cokolwiek pięknego... Zachodnie znaczy lepsze, a dogorywający Star jadący za nim to "fuj", bo krajowy...
|
|
|||
O toś Pan sobie Panie Nieciej retorykę z górnej półki znalazł
![]() ![]() |
|
|||
No co by tu nie mówić jednak moc i technika Berlieta różniła się znacząco od poczciwego Stara...
![]() |
|
|||
Technika Berlieta może i była lepsza, ale za niedługo zeżarł go Renault (jeszcze lepsza technika) i nawet wióry po paru latach nie zostały (poza Jelczem, który już samodzielnie sobie modernizował i modyfikował konstrukcję PR110, żeby przestała się w rękach rozpadać (taka to mocna była technika Berlieta, że trzecie drzwi urywały d...), a tymczasem Star i Jelcz jeszcze trochę poistniały nie szarżując zbytnio przeciwko lepszym od siebie, tylko robiąc swoje, w tym niejednokrotnie w kooperacji, np. z Ikarusem. Gdyby Jelcz nie był Zasady, który go przejadł/zużył na własne potrzeby/wyeliminował na rzecz importu autobusów z Zachodu, tylko państwowy i do tego militarny, to możliwe, że Solaris by nie powstał lub szybko upadł razem z Neoplanem (też dobra, zachodnioniemiecka tym razem technika, po której także zostały tylko wspomnienia i zardzewiałe rupiecie gdzieś w "PKS-ach") i do końca życia byśmy gniotami jeździli. @Tatar: Belietów, szczególnie PR100 na tej galerii już widziałem tyle, że czasem się nudzą, Starów nie tak wiele, a jeszcze mniej przypadków, żeby ktoś na nie zwrócił uwagę np. w komentarzu, aż tu nagle na Targowej w 74-m jedna egzotyczna ciężarówka marki, która szybko szła w górę i jeszcze szybciej upadła i już awantura?? No ja wolę Stara 25/27 i 28/29 - części na półce nie było do jednego i drugiego, ale do Stara ktoś coś dorobił chociaż, a do Berlieta?...
|
Komentarz 1 do 9 z 9 Strona: 1 |