K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1990-2000 > Autobusy MZA w latach 1990-2000 > MZA R-9 Chełmska (+2006)
5291
Jeden z dwóch przedstawicieli Ikarusów 280 z rocznika 1992 przypisanych do zajezdni R-9 Chełmska.
Początkowo wóz miał numer 2960 przypisany ze starego zakresu numeracji. Następnie kiedy trafił do prywatnej firmy AKPOL otrzymał numer A306. Po powrocie do zajezdni R-9 Chełmska w drugiej połowie 1995 roku dostał numer 5291. Po likwidacji zajezdni przy Chełmskiej został przypisany do zakładu R-13 stalowa. Skasowany w roku 2010.
1 listopada 1996 roku wóz obsługiwał linię cmentarną 251. Był to pierwszy rok edycji linii cmentarnych według nowego systemu numeracji z zakresu 201 - 299.

Foto: P.B. Jezierski

5291

Jeden z dwóch przedstawicieli Ikarusów 280 z rocznika 1992 przypisanych do zajezdni R-9 Chełmska.
Początkowo wóz miał numer 2960 przypisany ze starego zakresu numeracji. Następnie kiedy trafił do prywatnej firmy AKPOL otrzymał numer A306. Po powrocie do zajezdni R-9 Chełmska w drugiej połowie 1995 roku dostał numer 5291. Po likwidacji zajezdni przy Chełmskiej został przypisany do zakładu R-13 stalowa. Skasowany w roku 2010.
1 listopada 1996 roku wóz obsługiwał linię cmentarną 251. Był to pierwszy rok edycji linii cmentarnych według nowego systemu numeracji z zakresu 201 - 299.

Foto: P.B. Jezierski

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:907.jpg
Nazwa albumu:Jan Oborniak / MZA R-9 Chełmska (+2006)
Data:01.11.1996
Miejsce:Wiatraczna
Nr pojazdu:5291
Linia:251
Wielkość pliku:591 KiB
Data dodania:11, Kwiecień 2024
Wymiary:1350 x 900 pikseli
Wyświetleń:302 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=117432
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 4 z 4
Strona: 1

~P   [11, Kwiecień 2024 at 12:17 PM]
Piękne! To były czasy.... Były to pierwsze wozy już z drzwiami skrzydłowymi i wyglądały dużo nowocześniej. Będąc w Mińsku w ZSRR w połowie lat 80. zaskoczyło mnie to, że tam Ikarusy miały już drzwi skrzydłowe. Dziwiło mnie zatem dlaczego do Polski wciąż dostarczano jeszcze archaiczne wersje "harmonijkowe". Pierwsze chyba 2 Ikary z tej serii poszły na R5 (525*) i miały jeszcze kremowy kolor, zamiast żółtego. Wówczas raziło mnie przesunięcie drugich drzwi, wyglądały wtedy jakoś tak niezgrabnie.
~Włodzimierz Czażasty   [11, Kwiecień 2024 at 12:51 PM]
Tak, pierwsze były kremowe 5250 i 5251, przyszły wcześniej w połowie 1992 roku. Wizy serii 52xx miały wiele innowacji, przesunięte drzwi, duże kabiny, mocne silniki...
~mgła   [11, Kwiecień 2024 at 01:27 PM]
Akpol je zrujnował ale jazda nimi z Akpolem na linii otwockiej to było przeżycie! Most i Waszyngtona 90 km/h, potem Płowiecka... świateł jeszcze tyle nie było...
~Sanos   [13, Kwiecień 2024 at 03:56 AM]
1 stycznia 1996 roku wóz obsługiwał linię cmentarną ???

Komentarz 1 do 4 z 4
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: