K O M U N I K A T Y






Strona główna > Inne > Kolej 1945-1990
Parowóz Pt31
Szły aż iskry sypało. Takim z mamą jechałem do Kołobrzegu. Czerwone miał koła i pięknie sadzą pachniało.
W 1969 roku...

Foto: Jerzy Piasecki.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe: ParowózPt31 DworzecWileński 1963

Parowóz Pt31

Szły aż iskry sypało. Takim z mamą jechałem do Kołobrzegu. Czerwone miał koła i pięknie sadzą pachniało.
W 1969 roku...

Foto: Jerzy Piasecki.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:ParowozP_Dw_Wilenski_12_1963_fot__Jerzy_Piasecki_286029.jpg
Nazwa albumu:3872 / Kolej 1945-1990
Ocena (1 głosów):55555
Słowa kluczowe:ParowózPt31 / DworzecWileński / 1963
Data:grudzień 1963
Miejsce:Dworzec Wileński
Wielkość pliku:594 KiB
Data dodania:02, Czerwiec 2016
Wymiary:984 x 1024 pikseli
Wyświetleń:778 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=107251
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 6 z 6
Strona: 1

Peter   [03, Czerwiec 2016 at 01:22 AM]
Tu też mi pasuje Pt47.
SP45-166   [05, Czerwiec 2016 at 02:30 PM]
To zdaje się jest Pt31 a nie Pt47. Pt47 jest w prostej linii powojenną ewolucją Pt31. Różnił się między innymi nitowaniem konstrukcji zamiast spawaniem jak w Pt47 (co widać na zdjęciu). Na Pt31 wskazuje też kształt dachu kabiny i kształt drzwiczek w czole kabiny umożliwiającej wyjście na pomost walczaka parowozu. Tender jest w zasadzie na 100% od Pt31 (ale te mogły być w sumie przekładane między seriami). Ponadto Pt47 otrzymał nieco inną skrzynię ogniową, zamkniętą kabinę maszynisty i parę innych powojennych nowinek. Parowozy służyły we wspólnych turnusach ze względu na w zasadzie te same osiągi. Pt31 masowo wycofano pod koniec lat 70, ostatnią w 1980 roku. Na Pt31 wskazuje tez kierunek z którego pociąg przyjechał (Białystok), bowiem po początkowych przydziałach rewindykowanych do wszystkich większych parowozowni, potem (od lat 60) grupowano je w parowozowniach na wschodzie kraju (Lublin, Rozwadów, Dęblin, Kielce, Skarżysko, Zamość przed końcem lat 70 też Białystok, Olsztyn, Toruń). Pt31 służyły w Białymstoku w latach 1955-1968, zdjęcie jest z 1963. Więc z posiadanego ilostanu Pt31, w roku 1963 mogła być to maszyna Pt31: 3, 4, 11, 12, 18, 43, 61, 62 lub 65 (mowa oczywiście o numeracji powojennej serii).
Peter   [18, Czerwiec 2016 at 12:52 PM]
Też nad tym myślałem, ale coś mi nie pasowało do Pt31.
~Stanisław pomocnik   [15, Wrzesień 2020 at 10:19 PM]
W Białymstoku były trojka ,czworka ,osiemnastka,dwadzieścia osiem i o ile dobrze pamiętam to i 62
~Stanisław pomocnik   [15, Wrzesień 2020 at 10:25 PM]
jezdzilem na tych parowozach ,a na wiosnę 64 roku poszedlem do wojska i już nie wrocilem na parowóz wtedy bardzo dobrze zarabialem mialem jeden raz 5,100 zl na wyplatę , wtedy kupilem sobie motocykl WEM który kosztował 7 tys zł
~Stanisław pomocnik   [15, Wrzesień 2020 at 10:35 PM]
od dziecka marzylem by być kimś kto dobrze zarabia i wszystko mi się spelniło , dziś tylko wspominam tamte czasy jak o pułnocy szliśmy na zupkę na Odolanach i spać do 5 rano w Warszawie ,a potem na Wileński i wio aż do Kużnicy pospiesznym przez Małkinię ŁAPY Białystok

Komentarz 1 do 6 z 6
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: