|
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Inne > Kolej 1945-1990 |
PLIK 49/121 |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | EW54_DwSrodmiescie_1965_fot__Jerzy_Piasecki.jpg |
Nazwa albumu: | 3872 / Kolej 1945-1990 |
Ocena (3 głosów): | |
Słowa kluczowe: | EW54 / DworzecŚródmieście / 1965 |
Data: | 1965 |
Miejsce: | Dworzec Śródmieście |
Wielkość pliku: | 607 KiB |
Data dodania: | 03, Czerwiec 2016 |
Wymiary: | 1021 x 1024 pikseli |
Wyświetleń: | 922 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=107254 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 1 z 1 Strona: 1 |
|
|||
wygląda mi to na 99% na EW54. To one miały jako pierwsze z EZT ryflowane ściany pudła w dość charakterystyczny sposób z płaskimi ryflami (późniejsze EW55 miały znane już nam z współczesnych EN57 ryfle półokrągłe). Były szwedzkiej budowy (ale polskiego projektu na podstawie przedwojennych EW51) i pochodziły z pierwszej połowy lat 50. EW54 miały jako pierwsze z rodziny wszystkie trzy wagony oparte na dwóch wózkach i człon silnikowy środkowy (EW53 mimo niższego numeru zostały dostarczone ciut później niż EW54), a nie jak w EW51/52 gdzie człon skrajny napędzał, a między dwoma kolejnymi był wspólny wózek jacobsa. EW54 zakończyły służbę w Sochaczewie jeszcze w latach 80. Podobno nie były do końca udane, dość szybko zużyła się ich konstrukcja, a oświetlenie żarowe stanowiło zagrożenie pożarowe (kilka pożarów odnotowano). Miały dość charakterystyczne okna (pełne) opuszczane, zamiast dzielonych na pół jak w EW55 i innych późniejszych jednostkach z ryflami na boku.
|
Komentarz 1 do 1 z 1 Strona: 1 |