K O M U N I K A T Y






Strona główna > Test > Inne > Kolej 1945-1990
Pt47-50, EU05-18
No, kto zgadnie skąd parowóz startuje do Moskwy?

Foto: Jerzy Szeliga.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe: Pt47-50 EU05-18 WarszawGdańska 1963

Pt47-50, EU05-18

No, kto zgadnie skąd parowóz startuje do Moskwy?

Foto: Jerzy Szeliga.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:Pt47-502C_EU05-18_1963_fot_Jerzy_Szeliga.JPG
Nazwa albumu:3872 / Kolej 1945-1990
Słowa kluczowe:Pt47-50 / EU05-18 / WarszawGdańska / 1963
Data:1963
Miejsce:Warszawa Gdańska
Nr pojazdu:Pt47-50, EU05-18
Linia:Warszawa Gdańska-Moskwa
Wielkość pliku:198 KiB
Data dodania:14, Październik 2016
Wymiary:1024 x 767 pikseli
Wyświetleń:799 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=107627
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 10 z 10
Strona: 1

Peter   [14, Październik 2016 at 09:12 PM]
Przeprawić trzeba na EU05. Prócz tego rok błędny, bo EU05 do Polski trafiły w 1962 roku.
3872   [14, Październik 2016 at 09:18 PM]
Tak podpisał autor, ale skoro znawca tak mówi...
Tyle, że dalej nie wiemy skąd startują oba dawne składy. Pytanie
Peter   [14, Październik 2016 at 09:29 PM]
Uzupełnię - mógł to być najwcześniej 1963 rok, bo wtedy PKP otrzymało tą lokomotywę. Miejsca nie kojarzę.
3872   [14, Październik 2016 at 09:41 PM]
Napisz zatem coś więcej. Skąd pochodzi, itp. Pomysł
Peter   [14, Październik 2016 at 09:50 PM]
Jeśli jedzie do Moskwy od strony Warszawy ( może to nawet sama Warszawa ), to zdjęcie mogło być zrobione najdalej w Mińsku Mazowieckim.
Tak myślę, bo:
- obecna linia kolejowa nr 2 od Warszawy do Mińska Maz. zelektryfikowana została kilka lat po II WŚ, zaś od Mińska Maz. do Terespola dopiero w latach 1975 - 1981,
- lokomotywa Pt47-50 w latach 1963 - 1981 stacjonowała w MD Siedlce, która obsługiwała trasę Warszawa - Terespol.
Sam pociąg mógł jechać z Niemiec ( przez Poznań ) lub Czechosłowacji ( przez Katowice i Skierniewice ).
Co do elektrowozu: EU05-18 wyprodukowana przez Škodę w roku 1961 ( seria liczyła 30 wozów ), zaś przyjęta przez PKP w roku 1963. Zmodernizowana w roku 1973 jak reszta jeżdżących Cześków ( łącznie 27 ) w celu prowadzenia pociągów z Vmax 160 km/h ( pierwotnie 125 km/h ) - zmieniono oznaczenie na EP05-18. PKP użytkowało ten wóz do wycofania ze służby w 1996 roku, ostatecznie zezłomowana dopiero w 2009 roku. Przez cały czas ( nie licząc niecałego roku ) stacjonowała w Warszawie.
Zaś Pt47-50 wyprodukowana w 1949 roku przez Fabrykę w Chrzanowie i użytkowana do 1987 roku. Obecnie jest eksponatem skansenu w Pyskowicach.
3872   [14, Październik 2016 at 10:32 PM]
I to są zacne informacje. Bardzo szczęśliwy Prosimy o takie po innymi fotografiami.
yani   [15, Październik 2016 at 04:34 PM]
Moim zdaniem to wygląda na stację Warszawa Gdańska.
Nie wiem jak ówcześnie stacja w Mińsku wyglądała, ale nie sądzę aby się tam zatrzymywał.
adstaw   [15, Październik 2016 at 10:23 PM]
Też mi to wygląda na Warszawę Gdańską. Co do linii mińskiej - osobiście widziałem zdjęcie z uruchomienia pociągów elektrycznych do Mińska z czasów okupacji
Peter   [16, Październik 2016 at 01:22 PM]
Z dużą pewnością może tak być, gdyż pociągi do ówczesnego ZSRR przejeżdżały przecież przez dworzec Gdański. Prócz tego były tam niskie perony.
yani   [17, Październik 2016 at 02:45 AM]
Co do linii, to wydaje mi się, że nie było takiej relacji Warszawa - Moskwa.
Był z pewnościa ekspres Berlin - Warszawa - Moskwa.

Komentarz 1 do 10 z 10
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: