![]() ![]() |
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Test > Inne > Kolej 1945-1990 |
![]() |
PLIK 95/121 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | Pt47-502C_EU05-18_1963_fot_Jerzy_Szeliga.JPG |
Nazwa albumu: | 3872 / Kolej 1945-1990 |
Słowa kluczowe: | Pt47-50 / EU05-18 / WarszawGdańska / 1963 |
Data: | 1963 |
Miejsce: | Warszawa Gdańska |
Nr pojazdu: | Pt47-50, EU05-18 |
Linia: | Warszawa Gdańska-Moskwa |
Wielkość pliku: | 198 KiB |
Data dodania: | 14, Październik 2016 |
Wymiary: | 1024 x 767 pikseli |
Wyświetleń: | 799 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=107627 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Tyle, że dalej nie wiemy skąd startują oba dawne składy.
Tak myślę, bo:
- obecna linia kolejowa nr 2 od Warszawy do Mińska Maz. zelektryfikowana została kilka lat po II WŚ, zaś od Mińska Maz. do Terespola dopiero w latach 1975 - 1981,
- lokomotywa Pt47-50 w latach 1963 - 1981 stacjonowała w MD Siedlce, która obsługiwała trasę Warszawa - Terespol.
Sam pociąg mógł jechać z Niemiec ( przez Poznań ) lub Czechosłowacji ( przez Katowice i Skierniewice ).
Co do elektrowozu: EU05-18 wyprodukowana przez Škodę w roku 1961 ( seria liczyła 30 wozów ), zaś przyjęta przez PKP w roku 1963. Zmodernizowana w roku 1973 jak reszta jeżdżących Cześków ( łącznie 27 ) w celu prowadzenia pociągów z Vmax 160 km/h ( pierwotnie 125 km/h ) - zmieniono oznaczenie na EP05-18. PKP użytkowało ten wóz do wycofania ze służby w 1996 roku, ostatecznie zezłomowana dopiero w 2009 roku. Przez cały czas ( nie licząc niecałego roku ) stacjonowała w Warszawie.
Zaś Pt47-50 wyprodukowana w 1949 roku przez Fabrykę w Chrzanowie i użytkowana do 1987 roku. Obecnie jest eksponatem skansenu w Pyskowicach.
Nie wiem jak ówcześnie stacja w Mińsku wyglądała, ale nie sądzę aby się tam zatrzymywał.
Był z pewnościa ekspres Berlin - Warszawa - Moskwa.