K O M U N I K A T Y






Strona główna > Test > Komunikacja w latach 2001-2012 > Autobusy w latach 2001-2012 > MZA R-7 Woronicza (ob. R-1)
7272, 2207, 2327
Prawda o kasacji pchaczy jest okrutna i trywialna. Po wypadku 7272 przed ambasadą rosyjską, kiedy to człon B utracił sterowność ze względu na uszkodzenie elektroniki, postanowiono pozbyć się tych wozów na wszelki nomen omen wypadek. Ponieważ wiek autobusów był już "odpowiedni", uniknęły remontów i zostały zutylizowane, a panowie otrzepali dłonie. I po sprawie. Tak naprawdę była to powtórka z rozrywki. Takim systemem zginęły PR100.
Wozy były nowoczesne, ale niestety drogie. Dlatego nie zawitały u nas, tylko u Rosjan. W rosyjskiej fabryce Ikarusa wyprodukowano ich ponoć więcej, niż na Węgrzech...

Słowa kluczowe: IK435 7272 IK280 2207 2327 ZajezdniaWoronicza 2008

7272, 2207, 2327

Prawda o kasacji pchaczy jest okrutna i trywialna. Po wypadku 7272 przed ambasadą rosyjską, kiedy to człon B utracił sterowność ze względu na uszkodzenie elektroniki, postanowiono pozbyć się tych wozów na wszelki nomen omen wypadek. Ponieważ wiek autobusów był już "odpowiedni", uniknęły remontów i zostały zutylizowane, a panowie otrzepali dłonie. I po sprawie. Tak naprawdę była to powtórka z rozrywki. Takim systemem zginęły PR100.
Wozy były nowoczesne, ale niestety drogie. Dlatego nie zawitały u nas, tylko u Rosjan. W rosyjskiej fabryce Ikarusa wyprodukowano ich ponoć więcej, niż na Węgrzech...

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:72722C_22072C_2327_.jpg
Nazwa albumu:3872 / MZA R-7 Woronicza (ob. R-1)
Ocena (4 głosów):55555
Słowa kluczowe:IK435 / 7272 / IK280 / 2207 / 2327 / ZajezdniaWoronicza / 2008
Data:29.12.2008
Miejsce:Zajezdnia Woronicza
Nr pojazdu:7272, 2207, 2327
Wielkość pliku:574 KiB
Data dodania:13, Grudzień 2020
Wymiary:1200 x 779 pikseli
Wyświetleń:646 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=112275
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 12 z 12
Strona: 1

3872   [13, Grudzień 2020 at 02:50 AM]
Berliety nie zdążyły, a kierowcy więzienie... Ikarusy 435 miały kaganiec, zatem chyba jednak kozioł ofiarny... Zły
~Marcin Z.   [13, Grudzień 2020 at 04:01 PM]
Od wypadku do kasacji minęło jednak 10 lat więc jeśli ten wypadek był przyczynkiem do ich wycofania to wyrok został wykonany ze znacznym opóźnieniem. Bo drugiego wypadku 7272 nie pamiętam.
~Marcin Z.   [13, Grudzień 2020 at 04:03 PM]
Niemniej ogromnie szkoda tych wozów. Mimo iż miałem je pod domem, jak i Volvo Jelcza, to jednak nie udało mi się nimi przejechać zbyt wiele razy. Ale te kilka przejażdżek pamiętam po dziś dzień.
~WES   [13, Grudzień 2020 at 04:24 PM]
Teoria powiązania ich wycofania z wypadkiem jest trochę wybujana. Jak już wspomiano wyżej, pchacze wycofano 9-11 lat po wypadku. 7272 miał problemy z przegubem już wcześniej, jako jedyny, i ten mankamen częściowo doprowadził do wypadku, a częściowo zła decyzja kierującego. Po wypadku wszystkie pchacze zostały wyposażone w hydrauliczny układ usztywniania przegubu powyżej 50km/h. Pchacze wycofano, ponieważ miały powyżej 15 lat, były więc za stare na inwestowanie oraz że były krótką serią. Aż dziwne, że nie wycofano wszystkich naraz, jak 405 czy 411/417. MZA nie miało pomysłu ani chęci modernizacji tych wozów, w których z powodzeniem można było zainstalować wyświetlacze czy ciepły guzik. Wspaniałe maszyny, uwielbiałem nimi jeździć.
~aattrakt   [13, Grudzień 2020 at 05:42 PM]
Wiadomo, że jak zaczyna Cię wyprzedzać przyczepa, to trzeba dać w gaz. Ale na zjeździe Belwederską w dół już nie bardzo było jak.
~WES   [13, Grudzień 2020 at 09:04 PM]
Kierowca dodał za dużo gazu na łuku Belwederskiej. Awaria przegubu, duża moc silnika wynikająca z pneumatycznego gazu oraz spadek jezdni doprowadziły do tańca sekcji B którego kierowca nie opanował. Ten kierowca długo nie pracował i możliwe, że pierwszy raz prowadził pchacza. Jelcz M181 to już inna bajka, inna technologia
~Kacdper   [13, Grudzień 2020 at 09:14 PM]
Szkoda, że do Polski trafiło jedynie 11 takich wozów. Ocalały dwa.
~P   [14, Grudzień 2020 at 04:07 AM]
Cóż... Kilka nowoczesnych i ponadczasowych wozów ze "stajni" Ikarusa pojawiło sie, a wciąż zamawiano w hurcie przestarzałe, choć na pewno znane i sprawdzone konstrukcje. Mowa o 53**, 54**, 55**, 57**... Smutek Nikt nie zdecydował się na odważny krok i masową impelementację wozów 72** czy 75**. One i tak były bardziej nowoczesne niż późniejsze jelcze 77**, 78** i 79**...
~Rfx   [14, Grudzień 2020 at 09:15 AM]
" duża moc silnika wynikająca z pneumatycznego gazu" - nie bardzo rozumiem występowanie korelacji pomiędzy mocą silnika i sposobem sterowania układem zasilania. Problemem może być zachowańie się układu sterującego, nierównomierność lub brak ciągłości kontroli, ale nie ma to wpływu na moc silnika.
~Szegedi   [14, Grudzień 2020 at 07:34 PM]
W Moskwie pojawiły się także pod nazwą Moskowit...
~SP45-166   [15, Grudzień 2020 at 10:20 AM]
Pamiętam jak na kursie w OSK MZA pokazywali film jak 435 tańczy w jakimś rosyjskim tunelu... widocznie tak jak Jelcze 181 po prostu taka wada konstrukcyjna. We współczesnych SU18, Solbusach czy Mercach nigdy mi się to nie przytrafiło. Raz jeden na śliskim na zakręcie zgłupiał nowy 85xx i wyprostować się nie chciał, ale to było na prędkości rzędu 5km/h. A ta teoria z dodaniem gazu... zaiste ciekawa chyba nigdy nie kierowałeś autobusem z napędem na tylną oś. W ikarusie 280 to tak ale nigdy w pchaczu. Gdy Jelcz 181 mi zaczynał tańczyć to hamowanie do prędkosci poniżej 50 km/h zawsze przywracało go na właściwy tor jazdy
~WES   [20, Grudzień 2020 at 01:24 PM]
Jelczem 181 dla bezpieczeństwa nie powinno się jeździć szybciej jak 50. To złomy były od początku, a po kilkuletniej eksploatacji strach na szosie. Powinni je wszystkie wywalić przy dostawie 81xx, byłby święty spokój

Komentarz 1 do 12 z 12
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: