K O M U N I K A T Y






Strona główna > Test > Komunikacja w latach 2001-2012 > Autobusy w latach 2001-2012 > MZA R-10 Ostrobramska (ob. R-3)
8222
Supernowoczesny, roczny Urbino 18, i rewolucyjny w swoim czasie, niskopodłogowy Neoplan N4020. Szkoda, że Neoplan Polska nie postawił na typowe przegubowce - N4021. Takie 18-metrowe niskopodłogowce na pewno lepiej by się sprawdziły w stolicy. 
Słowa kluczowe: SU18 8222 116 Chomiczówka

8222

Supernowoczesny, roczny Urbino 18, i rewolucyjny w swoim czasie, niskopodłogowy Neoplan N4020. Szkoda, że Neoplan Polska nie postawił na typowe przegubowce - N4021. Takie 18-metrowe niskopodłogowce na pewno lepiej by się sprawdziły w stolicy.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:8222-116.jpg
Nazwa albumu:JP / MZA R-10 Ostrobramska (ob. R-3)
Ocena (3 głosów):55555
Słowa kluczowe:SU18 / 8222 / 116 / Chomiczówka
Data:2006-05-02
Miejsce:Chomiczówka
Nr pojazdu:8222
Linia:116
Wielkość pliku:317 KiB
Data dodania:04, Luty 2022
Wymiary:1200 x 800 pikseli
Wyświetleń:192 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=114553
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 2 z 2
Strona: 1

3872   [06, Luty 2022 at 03:33 AM]
8222 chyba jeszcze z Woronicza wówczas, jeśli się nie mylę. Puszczać oczko
Myślę, że fabryka miała już plany na rodzinę Solarisa, wszak takie konstrukcje powstają na "deskach" projektantów lat kilka. Dlatego nie rozwijano serii Neoplanów. A później genialny kontrakt dogadany w kuluarach dla Warszawy na 165 SU15. Po likwidacji Ikarusów to przecież Solarisy ratowały stolicę przed zapaścią komunikacyjną. I dawały radę!
Chociaż MPK Poznań miał chyba w posiadaniu całą gamę Neosiów.
A Jacka jak zawsze pozdrawiamy.
~Marcin   [27, Luty 2022 at 02:16 PM]
Ale Neoplan Polska miał przecież od końca 1998 roku w ofercie N4021 i z Neoplanów, najpóźniej zostały wycofane z produkcji. Ostatnie egzemplarze zjechały z taśmy w 2000 roku, a N4020 w 1999. Przegubowce były sporo droższe, kosztowały około 1,5 mln zł, a jeśli dodać inflaję, na dzisiejsze pieniądze byłoby to ponad 2 mln za egzemplarz. Olszewscy budowali Neoplany na szkieletach sprowadzanych z Niemiec, być może przez to były jakieś problemy logistyczne z produkcją N4021. Wdrożenie do produkcji przegubowców zbiegło sie mniej więcej w czasie z otwarciem spawalni szkieletów w Środzie Wielkopolskiej

Komentarz 1 do 2 z 2
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: