K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1945-1989 > Ikarusy 260/280 (lata 80.)
2209
Ikar z pierwszej serii kabinowców 280.26 z Woronicza podczas strajku w 1981 roku.
Bardzo dokładnie go pamiętam, jeździł często na 117. Szyba za kierowcą zamalowana była ukośnie na zielono i srebrno.
2209: produkcja 1980, WAA494P, R7. W dobrym stanie sprzedany 2.11.1987 roku do Instytutu Badań Jądrowych w Świerku, gdzie długo jeszcze dowoził pracowników.
Słowa kluczowe: IK280 2209 Marszałkowska 1981

2209

Ikar z pierwszej serii kabinowców 280.26 z Woronicza podczas strajku w 1981 roku.
Bardzo dokładnie go pamiętam, jeździł często na 117. Szyba za kierowcą zamalowana była ukośnie na zielono i srebrno.
2209: produkcja 1980, WAA494P, R7. W dobrym stanie sprzedany 2.11.1987 roku do Instytutu Badań Jądrowych w Świerku, gdzie długo jeszcze dowoził pracowników.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:IK280_2209_Marszalk_1981.jpg
Nazwa albumu:3872 / Ikarusy 260/280 (lata 80.)
Słowa kluczowe:IK280 / 2209 / Marszałkowska / 1981
Data:1981
Miejsce:Marszałkowska/Aleje Jerozolimskie
Nr pojazdu:2209
Wielkość pliku:325 KiB
Data dodania:25, Marzec 2013
Wymiary:1024 x 492 pikseli
Wyświetleń:1206 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=101631
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 3 z 3
Strona: 1

lenka   [25, Marzec 2013 at 09:33 PM]
Dwa przeguby i dwie solówki po mzkowe wyladowały też w Instytucie Badań Jadrowych na Żeraniu, ale ktore to były to nie pomne ( chętnie bym się dowiedzial), bo często miałem okazje nimi podróżować
3872   [25, Marzec 2013 at 09:51 PM]
Wiem jedynie, że w Świerku w latach 1986-89 oprócz 2209 wylądowały: 105, 281, 406, 646, 811, 855, 1675, 2123, 2755, 2767, 2781, 2784.
lenka   [25, Marzec 2013 at 10:35 PM]
Świerk i Żerań to te same wozy, tyle że podział był wewnatrz firmy, a pomimo to rejestracje miały przypisaną tam gdzie stacjonowaly, czyli Świerk WSA, a Żerań, czyli Praga PŁN WAS. Dla zainteresowanych dodam że przeguby przerobiono na wozy dwu drzwiowe, likwidujac 2 i 4 i bez kabiny kierowcy, tylko tylna ścianka poskrecana z białych wówczas rurek, natomiast solówki z cwsu przyszły cześciowo trzy drzwiowe z kabinami, a częściowo dwu drzwiowe bez kabin, natomiast wszystkie straciły rzeznie i zyskały dwa rzedy siedzeń. Barwy beżowo/czerwone w pierwszych dostawach, a pózniej dostarczone przeguby dostały barwy bezowo/ żółte i beżowo/granatowe Pomysł

Komentarz 1 do 3 z 3
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: