K O M U N I K A T Y






Strona główna > Trolejbusy > Trolejbusy (1946-1973)
32
32: produkcja 1947, kasacja 1965.

Foto: Harrison Forman.
Słowa kluczowe: VetraVBRh 32 54 KruczaŻórawia 1959

32

32: produkcja 1947, kasacja 1965.

Foto: Harrison Forman.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:VetraVBRh_32_54_KruczaAlJer_1959.jpg
Nazwa albumu:3872 / Trolejbusy (1946-1973)
Słowa kluczowe:VetraVBRh / 32 / 54 / KruczaŻórawia / 1959
Data:1959
Miejsce:Krucza/Żórawia
Nr pojazdu:32
Linia:54
Wielkość pliku:1280 KiB
Data dodania:19, Maj 2023
Wymiary:1600 x 1022 pikseli
Wyświetleń:332 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=116940
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 3 z 3
Strona: 1

~łowca   [25, Maj 2023 at 02:06 AM]
Żurawia...
~mgła   [25, Maj 2023 at 09:30 AM]
Dlaczego inny kolor cegły na dwóch najwyższych kondygnacjach? Jakiś gazobeton o mniejszej wytrzymałości? I dlaczego kwadratowe okna podmurowane od dołu? Miały być balkonowe "porte-fenetre" ale się rozmyślili? Sieć nieskompensowana, jak zimą dobrze naciągnięte to latem wisiało jak sznur do bielizny. W ostatnich latach trwa pogrom trolejbusów na wschodzie, już nie mówię o Bachmucie czy Lisiczańsku ale zlikwidowano mnóstwo systemów np Moskwa, Niżny Nowgorod, Biełgorod, Twer i sporo innych. Ponoć to najmniej opłacalny środek transportu, utrzymanie sieci kosztowne a zdolność przewozowa niewielka. Na zachodzie niby tu i tam trochę rozbudowują (Praga choćby) ale nie za wiele. Czy trolejbusy kończą się na dobre? Gdy pytałem najstarszych wujków i cioć o ten system co na zdjęciu to mówili że wolno jeździły i bardzo często gubiły "szelki". To w drugiej piaseczyńskiej odsłonie trajlusiów zdarzało się bardzo rzadko, ale tam była porządna sieć w pełni skompensowana.
3872   [27, Maj 2023 at 12:58 AM]
Dyrektywy tworzące zmiany w projekcie, powodowały oszczędności materiałów. Sam gazobeton nie był konstrukcyjny, tutaj mamy konstrukcję żelbetową na słupach z żelbetowymi stropami, a sam gazobeton stanowi jedynie dopuszczalne izolacyjne wypełnienie konstrukcji szkieletowej zamiast cegły. Był tani.
Co do ruskich trolejbusów to Moskwa jednak postawiła na elektryki zamawiając ogromną ich ilość w nowych fabrykach Kamaza i Liaza. Co ciekawe autobusy są nowoczesne, nie mówiąc o samych fabrykach. Co by o Rosji nie mówić, fabryki i autobusy są świetne i patrzą technologicznie w kierunku Chin raczej. Mamy zdjęcia z ich produkcji i je pokażemy.

Komentarz 1 do 3 z 3
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: