HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Linię 113 uruchomiono 15 kwietnia 1953 roku w celu zapewnienia komunikacji z osiedlami, leżącymi na Pradze Południe wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Początkowo 113 kursowało z centrum Warszawy z Placu Trzech Krzyży, później trasę skracano, wycofując linię z lewobrzeżnej części miasta. W latach 1957 - 1967 początkowym krańcem było Rondo Waszyngtona. Od lipca 1967 przez kolejne 25 lat linia kursowała praktycznie w niezmienionym kształcie od Ronda Wiatraczna do krańca Błota przez Trakt Lubelski. 1 marca 1993 roku linia została zlikwidowana i zastąpiona przez 702, po wydłużeniu trasy tej linii śladem 113 do ronda Wiatraczna. W latach 1953 - 1969 Linię 113 obsługiwał zakład R-6 "Redutowa", a od 1969 roku R-10 "Ostrobramska".

LINIA ZWYKŁA, STAŁA

1224-113
Błota
1993
 
Foto: Krzysztof Mrozicki
Poniżej zamieszczone są przebiegi tras linii 113

Trasa z 15.04.1953

Plac Trzech Krzyży - Nowy Świat - aleje Jerozolimskie - (z powrotem: aleje Jerozolimskie - Bracka) - most Poniatowskiego - Jakubowska - Wał Miedzeszyński - Osiedle Las

Trasa z 18.10.1953

Plac Trzech Krzyży - Nowy Świat - aleje Jerozolimskie - (z powrotem: aleje Jerozolimskie - Bracka) - most Poniatowskiego - Jakubowska - Wał Miedzeszyński - osiedle Las 1 - osiedle Las 2 - Zbytki - Kuligów - Wólka Zerzeńska - Budnówka - Miedzeszyn - Julianów - Błota - Falenica

Trasa z 03.06.1957

Osiedle Las - Zbytki - Kuligów - Wólka Zerzeńska - Budnówka - Miedzeszyn - Julianów - Błota

Trasa z 01.11.1957

Rondo Waszyngtona - Francuska - Zwycięzców - Wał Miedzeszyński - osiedle Las 1 - osiedle Las 2 - Zbytki - Kuligów - Wólka Zerzeńska - Budnówka - Miedzeszyn - Julianów - Błota - Falenica

Trasa z 30.10.1958

Rondo Waszyngtona - Jakubowska - Wał Miedzeszyński - osiedle Las 1 - osiedle Las 2 - Zbytki - Kuligów - Wólka Zerzeńska - Budnówka - Miedzeszyn - Julianów - Błota

Trasa z 1967 roku

Wiatraczna - Grochowska - Płowiecka - Trakt Lubelski - Wał Miedzeszyński - Błota



Wykaz przystanków z ostatniej trasy




STAN KRAŃCÓW (na początku kursowania)


STAN KRAŃCÓW (pod koniec kursowania)



_______________________ _______________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

20.08.2000 autor: P.B. Jezierski