HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Linia 139 została uruchomiona 5 maja 1957 roku i jako pierwsza połączyła Wilanów z osiedlem na Powsinku i Powsinem. Kilka lat później trasę wydłużono do Parku Kultury w Powsinie, a w 1979 roku linię połączono ze 151, wydłużając jej trasę do Dworca Południowego przy ulicy Puławskiej. Tym samym linia stała się bardziej dostępna. W roku 1982 roku linię podzielono na 139 i 139bis. Dotychczasową trasę 139 przejęła właśnie 139bis, zaś 139 na ostatnim fragmencie wycofano z krańca w Powsinie i skierowano z Przekornej w prawo ulicą Gąsek do pętli Kabaty. Od 5 października 1996 roku linia kursowała już tylko w dni robocze, stając się tym samym linią okresową bez zmiany numeru. Niecałe trzy miesięce później 139 uległo likwidacji, a ostatnim dniem kursowania był 31 grudnia 1996. Od stycznia 1998 w miejsce 139 uruchomiono nową linię podmiejską 806 na trasie Metro Wilanowska - Kępa Okrzeska, zaś podjazdy do krańca Kabaty przejęły wybrane kursy 519. W całej swej historii linię 139 obsługiwały zakłady: R-7 "Woronicza", R-9 "Chełmska" i R-12 "Piaseczno".

LINIA ZWYKŁA, STAŁA

290-139
Wilanów
06.07.1995
 
Foto: P.B. Jezierski
Poniżej zamieszczone są przebiegi tras linii 139

Trasa z 05.05.1957

Wilanów - Przyczółkowa - Powsin (Kościół)

Trasa z 04.06.1962

Wilanów - Przyczółkowa - Przekorna - Opieńki - Powsin (oś. rekreacyjno-wypoczynkowy)

Trasa z 30.09.1979

Dworzec Południowy - aleja Wilanowska - Przyczółkowa - Przekorna - Opieńki - Powsin (oś. rekreacyjno-wypoczynkowy)

Trasa z 1982 roku

Dworzec Południowy - aleja Wilanowska - Przyczółkowa - Przekorna - Gąsek - Kabaty



Wykaz przystanków z ostatniej trasy




STAN KRAŃCÓW (na początku kursowania)


STAN KRAŃCÓW (pod koniec kursowania)



_______________________ _______________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

17.03.2000 autor: P.B. Jezierski