HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Linię 166 uruchomiono 2 stycznia 1967 roku w miejsce zlikwidowanej linii tramwajowej 16. 166 pojechało z Młynowa ulicami: Leszno, Świerczewskiego, przez Plac Dzierżyńskiego, Marszałkowską, Książęcą na Czerniaków do krańca Zagórna. Przez kolejne 30 lat kursowania trasa właściwie nie zmieniała się. W sierpniu 1974 po otwarciu Trasy Łazienkowskiej linia kończyła bieg na pętli Torwar. Popularność 166 osłabła w 1991 roku, kiedy uruchomiono linię 171 z Bemowa na Plac Trzech Krzyży. Nowa linia, której trasa w znacznej części dublowała się ze 166 przejeła większość pasażerów. Ostatecznie w roku 1997 zdecydowano o połączeniu obydwu linii, wydłużając trasę 171 do krańca Torwar i likwidując 166. Ostatnim dniem kursowania 166 był 30 sierpnia 1997. W całej swej historii linię obsługiwały zakłady: R-5 "Inflancka", R-6 "Redutowa", R-8 "Pożarowa" i R-9 "Chełmska".

LINIA ZWYKŁA, STAŁA

348-166
aleja Solidarności
23.10.1996
 
Foto: P.B. Jezierski
Poniżej zamieszczone są przebiegi tras linii 166

Trasa z 02.01.1967

Czerniakowska - Książęca - (z powrotem: Książęca - Czerniakowska - Zagórna - Solec) - plac Trzech Krzyży - Nowy Świat - aleje Jerozolimskie - Marszałkowska - aleja Świerczewskiego - Leszno - (z powrotem: Leszno - Okopowa - aleja Świerczewskiego) - Górczewska - Lumumby - Gostyńska - Obozowa (z powrotem: Lumumby)

Trasa z 1968 roku

Czerniakowska - Górnośląska - Rozbrat - (z powrotem: Rozbrat - Śniegockiej) - Książęca - plac Trzech Krzyży - Nowy Świat - aleje Jerozolimskie - Marszałkowska - aleja Świerczewskiego - Leszno - (z powrotem: Leszno - Okopowa - aleja Świerczewskiego) - Górczewska - Lumumby - Gostyńska - Obozowa (z powrotem: Lumumby)

Trasa z 23.07.1974

Torwar - Łazienkowska - Rozbrat - (z powrotem: Rozbrat - Górnośląska - Solec) - Książęca - plac Trzech Krzyży - Nowy Świat - aleje Jerozolimskie - Marszałkowska - aleja Świerczewskiego - Leszno - (z powrotem: Leszno - Okopowa - aleja Świerczewskiego) - Górczewska - Lumumby - Gostyńska - Obozowa (z powrotem: Lumumby)

Trasa z 03.05.1975

Torwar - Łazienkowska - Rozbrat - (z powrotem: Rozbrat - Górnośląska - Solec) - Książęca - plac Trzech Krzyży - Nowy Świat - aleje Jerozolimskie - (z powrotem: aleje Jerozolimskie - Bracka - plac Trzech Krzyży) - Marszałkowska - aleja Świerczewskiego - Leszno - (z powrotem: Leszno - Okopowa - aleja Świerczewskiego) - Górczewska - Lumumby - Gostyńska - Obozowa (z powrotem: Lumumby)

Trasa z 03.08.1985

Torwar - Łazienkowska - Rozbrat - (z powrotem: Rozbrat - Górnośląska - Solec) - Książęca - Nowy Świat - aleje Jerozolimskie - Marszałkowska - (z powrotem: Marszałkowska - Żurawia - Bracka - plac Trzech Krzyży - Książęca) - aleja Świerczewskiego - Leszno - (z powrotem: Leszno - Okopowa - aleja Świerczewskiego) - Górczewska - Lumumby - Gostyńska - Obozowa (z powrotem: Lumumby)

Trasa z 01.10.1985

Torwar - Łazienkowska - Rozbrat - (z powrotem: Rozbrat - Górnośląska - Solec) - Książęca - Żurawia - Bracka - Nowogrodzka - Marszałkowska - (z powrotem: Marszałkowska - Marszałkowska - Żurawia - Bracka - plac Trzech Krzyży - Książęca) - aleja Świerczewskiego - Leszno - (z powrotem: Leszno - Okopowa - aleja Świerczewskiego) - Górczewska - Lumumby - Gostyńska - Obozowa (z powrotem: Lumumby)

Trasa z 13.06.1987

Torwar - Łazienkowska - Rozbrat - (z powrotem: Rozbrat - Górnośląska - Solec) - Książęca - Nowy Świat - aleje Jerozolimskie - (z powrotem: aleje Jerozolimskie - Bracka - plac Trzech Krzyży - Książęca) - Marszałkowska - aleja Świerczewskiego - Leszno - (z powrotem: Leszno - Okopowa - aleja Świerczewskiego) - Górczewska - Lumumby - Gostyńska - Obozowa - Młynów (z powrotem: Lumumby)



Wykaz przystanków z ostatniej trasy




STAN KRAŃCÓW (na początku kursowania)


STAN KRAŃCÓW (pod koniec kursowania)



_______________________ _______________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

15.12.2006 autor: P.B. Jezierski