HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Linię 438 uruchomiono w listopadzie 1976 roku w celu zapewnienia dogodnego dojazdu ze Śródmieścia i Pragi Północ do zakładów pracy i przedsiębiorstw produkcyjnych na Utracie, w tym do Warszawskich Zakładów Telewizyjnych. Trasa linii pokrywała się ze 138, a linię 438 cechowała mała liczba przystanków. Po transformacji ustrojowej znacznie spadła produkcja i zatrudnienie w WZT, co odbiło się na frekwencji w autobusach linii 438. W marcu 1991 roku linię zawieszono, a następnie 29 listopada 1991 ostatecznie zlikwidowano. W całej swej historii linię obsługiwały zakłady: R-8 "Pożarowa", R-9 "Chełmska", R-10 "Ostrobramska" i R-13 "Stalowa".

LINIA PRZYSPIESZONA, OKRESOWA KURSUJĄCA W DNI ROBOCZE W GODZINACH SZCZYTU

1652-438
Wał Miedzeszyński
02.1991
 
Foto: Piotr Nodzykowski
Poniżej zamieszczone są przebiegi tras linii 438

Trasa z 1976 roku

Plac Konstytucji - Piękna - aleje Ujazdowskie - plac Na Rozdrożu - (z powrotem: plac Na Rozdrożu - Koszykowa) - aleja Armii Ludowej - most Łazienkowski - Wał Miedzeszyński - Zwycięzców - Francuska - aleja Zieleniecka - Targowa - Ząbkowska - Radzymińska - Naczelnikowska - Zabraniecka - Warszawskie Zakłady Telewizyjne

Trasa z 05.05.1980

Plac Konstytucji - Piękna - aleje Ujazdowskie - plac Na Rozdrożu - (z powrotem: plac Na Rozdrożu - Koszykowa) - aleja Armii Ludowej - most Łazienkowski - Wał Miedzeszyński - Zwycięzców - Francuska - aleja Zieleniecka - Targowa - Ząbkowska - Radzymińska - Naczelnikowska - Zabraniecka - Utrata



Wykaz przystanków z ostatniej trasy




STAN KRAŃCÓW (na początku kursowania)


STAN KRAŃCÓW (pod koniec kursowania)



_______________________ _______________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

23.10.2000 autor: P.B. Jezierski