HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Linia 460 była jedną z ostatnich w Warszawie linii przyspieszonych, tak zwanych "rodzinnych", to znaczy takich, których trasa była identyczna, lub prawie identyczna z trasą linii zwykłych o tych samych końcówkach numeru, w tym wypadku 160. Uruchomione pod koniec 1983 roku 460 pokrywało się z trasą 160 w 90%. Trasa linii różniła się tylko na samym osiedlu Targówek, 460 kursowało skrótem ulicą Handlową, a 160 okrążało całe osiedle. Na trasie między Dw. Centralnym a Targówkiem linia 460 miała wyznaczone zaledwie 10 przystanków na których się zatrzymywała. Różnica w czasie przejazdu między 160 a 460 nie była jednak duża. W godzinach szczytu przyspieszone 460 odciążało i to dość znacznie linię 160. Od 1993 roku kursy 460 były zawieszone w okresie wakacyjnym, czyli w lipcu i sierpniu. W roku 2003 po wakacyjnym zawieszeniu, 460 już nie powróciło. W miejsce zlikidowanej siostry 160, uruchomiono nową linią 403, oraz wydłużono trasę linii 406 do Targówka. Żadna z tych linii nie dojeżdżała już do Dworca Centralnego. W całej swej historii linię obsługiwały zakłady R-5 "Inflancka", R-8 "Pożarowa", oraz R-13 "Stalowa".

LINIA PRZYSPIESZONA, OKRESOWA KURSUJĄCA W DNI ROBOCZE W GODZINACH SZCZYTU

1616-460
Targówek
09.1994
 
Foto: Piotr Nodzykowski
Poniżej zamieszczone są przebiegi tras linii 460

Trasa z 19.12.1983

Dw. Centralny - Emilii Plater - Plac Grzybowski - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Plac Zamkowy - Senatorska - Nowy Przejazd - Świerczewskiego - (z powrotem: Świerczewskiego - Kapucyńska - Miodowa - Krakowskie Przedmieście) - most Śląsko-Dąbrowski - Świerczewskiego - Radzymińska - Gorzykowska - Handlowa - Pratulińska - Trocka - Osiedle Targówek

Trasa z 22.04.1989

Dw. Centralny - Emilii Plater - Plac Grzybowski - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Miodowa - Senatorska - Nowy Przejazd - Świerczewskiego - (z powrotem: Świerczewskiego - Kapucyńska - Miodowa) - most Śląsko-Dąbrowski - Świerczewskiego - Radzymińska - Gorzykowska - Handlowa - Pratulińska - Trocka - Targówek

Trasa z 01.06.1992

Dw. Centralny - Emilii Plater - Plac Grzybowski - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Miodowa - Senatorska - Nowy Przejazd - Aleja Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Aleja Solidarności - (z powrotem: Aleja Solidarności - Sierakowskiego - Kłopotowskiego - Wybrzeże Szczecińskie - most Syreny - Tamka - Kopernika - Świętokrzyska - Emilii Plater) - Radzymińska - Gorzykowska - Handlowa - Pratulińska - Trocka - Targówek

Trasa z 01.09.1992

Dw. Centralny - Emilii Plater - Świętokrzyska - Kopernika - Tamka - most Syreny - (z powrotem: most Syreny - Wybrzeże Kościuszkowskie - Grodzka - Aleja Solidarności - Kapucyńska - Miodowa - Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat - Świętokrzyska) - Sokola - Jagiellońska - Aleja Solidarności - (z powrotem: Aleja Solidarności - Sierakowskiego - Kłopotowskiego - Wybrzeże Szczecińskie - most Syreny) - Radzymińska - Gorzykowska - Handlowa - Pratulińska - Trocka - Targówek

Trasa z 18.07.1993

Dw. Centralny - Emilii Plater - Plac Grzybowski - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Miodowa - Senatorska - Nowy Przejazd - Aleja Solidarności - (z powrotem: Aleja Solidarności - Kapucyńska - Miodowa) - most Śląsko-Dąbrowski - Aleja Solidarności - Radzymińska - Gorzykowska - Handlowa - Pratulińska - Trocka - Targówek



Wykaz przystanków z ostatniej trasy




STAN KRAŃCÓW (na początku kursowania)


STAN KRAŃCÓW (pod koniec kursowania)



_______________________ _______________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

19.11.2008 autor: P.B. Jezierski