|
|
Linia 460 była jedną z ostatnich w Warszawie linii przyspieszonych, tak zwanych "rodzinnych", to znaczy takich, których trasa była identyczna, lub prawie identyczna z trasą linii zwykłych o tych samych końcówkach numeru, w tym wypadku 160.
Uruchomione pod koniec 1983 roku 460 pokrywało się z trasą 160 w 90%. Trasa linii różniła się tylko na samym osiedlu Targówek, 460 kursowało skrótem ulicą Handlową, a 160 okrążało całe osiedle. Na trasie między Dw. Centralnym a Targówkiem linia 460 miała wyznaczone zaledwie 10 przystanków na których się zatrzymywała. Różnica w czasie przejazdu między 160 a 460 nie była jednak duża.
W godzinach szczytu przyspieszone 460 odciążało i to dość znacznie linię 160. Od 1993 roku kursy 460 były zawieszone w okresie wakacyjnym, czyli w lipcu i sierpniu.
W roku 2003 po wakacyjnym zawieszeniu, 460 już nie powróciło. W miejsce zlikidowanej siostry 160, uruchomiono nową linią 403, oraz wydłużono trasę linii 406 do Targówka. Żadna z tych linii nie dojeżdżała już do Dworca Centralnego.
W całej swej historii linię obsługiwały zakłady R-5 "Inflancka", R-8 "Pożarowa", oraz R-13 "Stalowa".
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|