|
|
Linia 506 była jedną z pierwszych całotygodniowych przyspieszonych linii w Warszawie w nowym systemie numeracji.
Na ulicach Warszawy pojawiła się 18 sierpnia 1986 roku, a wcześniej miała oznaczenie 406.
Linia łączyła Śródmieście z Jelonkami, a szczególnie obciążona była w godzinach szczytu, gdzie na przystankach zlokalizowanych wzdłuż ulicy Kasprzaka przegubowce wypełniały tłumy klasy robotniczej wylegające z tamtejszych zakładów pracy.
Ponadto do końca sierpnia 1991 roku trasa 506 prowadziła odcinkiem ul. Konarskiego przez Osiedle Przyjaźń, czyli kultowe miasteczko domków studenckich, zbudowane na początku lat 50-tych XX wieku.
We wrześniu 1992 roku nastąpiła znacząca zmiana trasy linii, a raczej znaczne jej wydłużenie. Ze Śródmieścia linię skierowano na osiedle Bródno przez most Grota-Roweckiego, dzięki czemu stworzone zostało szybkie połączenie Bródna, Śródmieścia i Jelonek.
W kolejnych latach trasa linii i zakres przystanków ulegały już tylko drobnym korektom, aż do 11 czerwca 2011, kiedy to kursowanie linii zostało wstrzymane w związku z budową II linii metra i zamknięciem dla ruchu ulicy Świętokrzyskiej.
Zawieszenie okazało się bezpowrotne, bowiem linia nie powróciła już na ulice Warszawy.
Obsługę 506 zapewniały zakłady: R-6 "Redutowa", a od 1992 roku po wydłużeniu trasy na Bródno także R-8 "Pożarowa" i R-13 "Stalowa" po likwidacji zajezdni Pożarowa. Przez krótki okres część brygad obsługiwały także autobusy z zakładu R-11 "Kleszczowa".
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|