HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Po otwarciu mostu Poniatowskiego w grudniu 1989 r. wycofano z Trasy Łazienkowskiej linie "C" i "501". Spowodowało to znaczne osłabienie komunikacji na tym ciągu. Aby temu zaradzić, 29.12.1990 na bazie połączonych linii "188" i "488" utworzono jedną całodzienną linię przyspieszoną "511" na trasie Olszynka - Lotnisko Terminal 1. Wydarzenie to przeszło do historii jako jedno z największych kuriozów komunikacyjnych ostatnich lat. Aby zaspokoić potrzeby pasażerów dawnej linii zwykłej "188" linia przyspieszona "511" zatrzymywała się na wszystkich przystankach na dawnej trasie "188", a na odcinku dotychczas obsługiwanym przez "488" omijała jedynie trzy przystanki. Ten absurd komunikacyjny trwał 77 dni i 16.03.1991 linię przekształcono w zwykłą "188" oraz uruchomiono jej lokalne szczytowe wzmocnienie "404" (Os. Ostrobramska - Centrum). Linię 511 obsługiwały zakłady R-9 "Chełmska", oraz R-10 "Ostrobramska".

M.S.

LINIA PRZYSPIESZONA, STAŁA

2578-511
ulica Wawelska / G.U.S.
03.1991
 
Foto: Piotr Nodzykowski
Poniżej zamieszczony jest przebieg trasy linii 511

Trasa z 29.12.1990

Lotnisko-terminal 1 - Żwirki i Wigury - Wawelska - aleja Armii Ludowej - most Berlinga - aleja Stanów Zjednoczonych - Wiatraczna - Szaserów - Chłopickiego - Olszynka



Wykaz przystanków




STAN KRAŃCÓW


______________________________________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

26.08.2000autor: Bartek Jezierski