HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Linia 514 została uruchomiona 1 czerwca 1992, przy okazji korekty trasy linii U na Ursynowie. W ten sposób linia 514 zastąpiła linię U. Na początku lat 90-tych zaczęto likwidować linie pospieszne, przekształcając je w przyspieszone przy okazji zmian lub korekty tras. Linia 514 kursowała prawie 10 lat. 1 sierpnia 2001 została zlikwidowana - przestała być potrzebna, kiedy uruchomiono kolejne stacje metra - Świętokrzyska i Ratusz.
Na odcinku z Centrum do krańca Gwiaździsta w miejsce 514 pojechało 519. W całej swej historii linię obsługiwały zakłady R-5 "Inflancka", R-7 "Woronicza", oraz R-12 "Piaseczno".

LINIA PRZYSPIESZONA, STAŁA

7370-514
Plac Konstytucji
13.10.1998
 
Foto: Bartek Jezierski
Poniżej zamieszczone są przebiegi tras linii 514

Trasa z 01.06.1992

Gwiaździsta - Podleśna - Klaudyny - Mickiewicza - Andersa - Marszałkowska - plac Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Puławska - (z powrotem: Puławska - plac Unii Lubelskiej - Marszałkowska - plac Konstytucji) - Findera - Ciszewskiego - Cynamonowa - Płaskowickiej - Natolin

Trasa z 07.01.1995

Gwiaździsta - Podleśna - Klaudyny - Mickiewicza - Andersa - Marszałkowska - plac Konstytucji - Waryńskiego - Puławska - (z powrotem: Puławska - plac Unii Lubelskiej - Marszałkowska - plac Konstytucji) - Findera - Ciszewskiego - Cynamonowa - Płaskowickiej - Natolin

Trasa z 03.12.1997

Gwiaździsta - Podleśna - Klaudyny - Mickiewicza - Andersa - Marszałkowska - plac Konstytucji - Waryńskiego - Puławska - (z powrotem: Puławska - plac Unii Lubelskiej - Marszałkowska - plac Konstytucji) - Dolina Służewiecka - aleja Komisji Edukacji Narodowej - Ciszewskiego - Cynamonowa - Płaskowickiej - Natolin Północny



Wykaz przystanków z ostatniej trasy




STAN KRAŃCÓW (na początku kursowania)


STAN KRAŃCÓW (pod koniec kursowania)



Ostatniego dnia kursowania na linii 514 jeździły następujące wozy:


_______________________ _______________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

23.12.2005 autor: Bartek Jezierski