HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Linię 516 uruchomiono 1 grudnia 1992, w celu polepszenia komunikacji między Śródmieściem a Ursynowem. Linia odciążała przeładowane linie przyspieszone 514 i 515. Po prawie 10 latach kursowania 516 zostało zlikwidowane w momencie uruchomienia stacji metra Świętokrzyska i Ratusz. Linia w momencie przedłużenia trasy metra do Centrum po prostu przestała być potrzebna. W całej swej historii linię obsługiwały krótkie autobusy z zajezdni R-5 "Inflancka", R-6 "Redutowa" i R-9 "Chełmska".

LINIA PRZYSPIESZONA, STAŁA

305-516
ulica Waryńskiego
08.03.1996
 
Foto: Bartek Jezierski
Poniżej zamieszczone są przebiegi tras linii 516

Trasa z 01.12.1992

Esperanto - Anielewicza - Andersa - (z powrotem: Andersa - Nowolipki - Zamenhofa - Anielewicza) - Marszałkowska - plac Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Puławska - (z powrotem: Puławska - plac Unii Lubelskiej - Marszałkowska - plac Konstytucji) - Dolina Służewiecka - aleja Komisji Edukacji Narodowej - Surowieckiego - Romera - Herbsta - Jastrzębowskiego - Ursynów Północny

Trasa z 07.01.1995

Esperanto - Anielewicza - Andersa - (z powrotem: Andersa - Nowolipki - Zamenhofa - Anielewicza) - Marszałkowska - plac Konstytucji - Waryńskiego - Puławska - (z powrotem: Puławska - plac Unii Lubelskiej - Marszałkowska - plac Konstytucji) - Dolina Służewiecka - aleja Komisji Edukacji Narodowej - Surowieckiego - Romera - Herbsta - Jastrzębowskiego - Ursynów Północny



Wykaz przystanków z ostatniej trasy




STAN KRAŃCÓW (na początku kursowania)


STAN KRAŃCÓW (pod koniec kursowania)



Ostatniego dnia kursowania na linii 516 jeździły następujące wozy:


_______________________ _______________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

03.03.2007 autor: Bartek Jezierski