HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Linia 701 w drugiej odsłonie (poprzednio kursowała z Placu Komuny Paryskiej do Dziekanowa Leśnego) została uruchomiona w dniu 16 czerwca 1991 roku. Nowa linia podmiejska miała za zadanie zapewnienie dojazdu mieszkańcom osiedla Dąbrowa Leśna w Łomiankach do pętli Huta Warszawa, gdzie była możliwość dogodnych przesiadek na liczne linie autobusowe i tramwajowe do różnych dzielnic Warszawy. Pod koniec 1992 roku trasę 701 przedłużono do krańca plac Wilsona w celu lepszego skomunikowania. Wraz z rozbudową I linii metra na Żoliborzu, linię 701 zaczęto sukcesywnie skracać. Najpierw w roku 2008 początkowym przystankiem w Warszawie stał się kraniec "Metro Marymont", następnie w lutym 2009 roku, gdy metro kursowało już do Młocin historia zatoczyła koło i 701 znowu tak jak na samym początku rozpoczynało bieg przy krańcu Huta, który już nosił nazwę "Metro Młociny". Likwidacja linii nastąpiła w dniu 1 stycznia 2018, gdy gminę Łomianki włączono do 1 strefy biletowej ZTM Warszawa. Od tego dnia linię 701 przemianowano na 250.

LINIA PODMIEJSKA, STAŁA

16-701
Huta
02.08.1991
 
Foto: Lutek Narożniak
Poniżej zamieszczone są przebiegi tras linii 701

Trasa z 16.06.1991

Huta - Nocznickiego - Wólczyńska - Arkuszowa - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów/ - Łomianki (Dąbrowa Leśna) (z powrotem: Akacjowa - Wiślana)

Trasa z 05.10.1991

Huta - Nocznickiego - Wólczyńska - Arkuszowa - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 01.10.1992

Plac Wilsona - Słowackiego - Żeromskiego - Wólczyńska - Arkuszowa - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 20.12.1996

Plac Wilsona - Słowackiego - Żeromskiego - Wólczyńska - Arkuszowa - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 16.05.1997

Plac Wilsona - Słowackiego - Żeromskiego - Wólczyńska - Opłotek - Palisadowa - Cm. Północny (Brama Główna) - Wóycickiego - Cm. Północny (Brama Południowa) - Wólczyńska - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 21.04.1999

Plac Wilsona - Krasińskiego - Wybrzeże Gdyńskie - Krasińskiego - plac Wilsona - Słowackiego - (z powrotem: Słowackiego - plac Wilsona) - Żeromskiego - Wólczyńska - Opłotek - Palisadowa - Cm. Północny (Brama Główna) - Wóycickiego - Cm. Północny (Brama Południowa) - Wólczyńska - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 17.08.1999

Plac Wilsona - Krasińskiego - Wybrzeże Gdyńskie - Krasińskiego - plac Wilsona - Słowackiego - (z powrotem: Słowackiego - plac Wilsona) - Żeromskiego - Arkuszowa - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 01.04.2001

Plac Wilsona - Krasińskiego - Wybrzeże Gdyńskie - Krasińskiego - plac Wilsona - Słowackiego - (z powrotem: Słowackiego - plac Wilsona) - Żeromskiego - Wólczyńska - Opłotek - Palisadowa - Cm. Północny (Brama Główna) - Wóycickiego - Cm. Północny (Brama Południowa) - Wólczyńska - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 06.10.2003

Powązki (Cm. Wojskowy) - Powązkowska - aleja Armii Krajowej - Broniewskiego - Perzyńskiego - Żeromskiego - Wólczyńska - Opłotek - Palisadowa - Cm. Północny (Brama Główna) - Wóycickiego - Cm. Północny (Brama Południowa) - Wólczyńska - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 28.08.2005

Plac Wilsona - Krasińskiego - Wybrzeże Gdyńskie - Krasińskiego - plac Wilsona - Słowackiego - (z powrotem: Słowackiego - plac Wilsona) - Żeromskiego - Wólczyńska - Opłotek - Palisadowa - Cm. Północny (Brama Główna) - Wóycickiego - Cm. Północny (Brama Południowa) - Wólczyńska - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 21.06.2008

Metro Marymont - Włościańska - Słowackiego - Żeromskiego - Wólczyńska - Opłotek - Palisadowa - Cm. Północny (Brama Główna) - Wóycickiego - Cm. Północny (Brama Południowa) - Wólczyńska - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)

Trasa z 02.02.2009

Metro Młociny - Kasprowicza - Sokratesa - Wólczyńska - Opłotek - Palisadowa - Cm. Północny (Brama Główna) - Wóycickiego - Cm. Północny (Brama Południowa) - Wólczyńska - Estrady - Trenów - Łomianki: /Kampinoska - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - Zachodnia/ - Łomianki (Zachodnia) (z powrotem: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)



Wykaz przystanków (trasa 01.10.1992)




STAN KRAŃCÓW (na początku kursowania)


STAN KRAŃCÓW (pod koniec kursowania)



_______________________ _______________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

22.01.2021 autor: P.B. Jezierski