HISTORYCZNE LINIE AUTOBUSOWE W WARSZAWIE

Linia K została uruchomiona 2 stycznia 1967 roku. Połączyła prawobrzeżną część Warszawy (Saska Kępa) ze Śródmieściem i Wolą. Początkowo linia kursowała przez most Poniatowskiego, a w 1974 roku pojechała nową Trasą Łazienkowską. W kolejnych latach trasa linii była wydłużana, aż do 1984 roku, kiedy linia K osiągnęła ostateczny kształt, łącząc Bemowo z Olszynką Grochowską. Linia K została zlikwidowana jako jedna z czterech ostatnich linii pospiesznych 1 października 1993. Następcą K była linia 523. W całej swej historii linię K obsługiwały zakłady: R-5 "Inflancka", R-6 "Redutowa", R-9 "Chełmska" i R-10 "Ostrobramska".

LINIA POSPIESZNA, STAŁA

5100-K
Dw. Zachodni
10.03.1992
 
Foto: Mateusz Birkut
Poniżej zamieszczone są przebiegi tras linii K

Trasa z 02.01.1967

Wersalska - Paryska - Francuska - aleja Poniatowskiego - most Poniatowskiego - aleje Jerozolimskie - Towarowa - Okopowa - Leszno - Górczewska - Ciołka - Ożarowska - Deotymy (z powrotem: Brożka - Ciołka)

Trasa z 1967 roku

Wersalska - Paryska - Francuska - aleja Poniatowskiego - most Poniatowskiego - aleje Jerozolimskie - Towarowa - aleja Świerczewskiego - Wolska - Płocka - Górczewska - Ciołka - Ożarowska - Deotymy (z powrotem: Brożka - Ciołka)

Trasa z 1968 roku

Wersalska - Paryska - aleja Stanów Zjednoczonych - Saska - Zwycięzców - Francuska - aleja Poniatowskiego - most Poniatowskiego - aleje Jerozolimskie - Towarowa - aleja Świerczewskiego - Wolska - Płocka - Górczewska - Ciołka - Ożarowska - Deotymy (z powrotem: Brożka - Ciołka)

Trasa z 16.01.1972

Zwycięzców - Międzynarodowa - Brazylijska - Saska - Zwycięzców - Francuska - aleja Poniatowskiego - most Poniatowskiego - aleje Jerozolimskie - Towarowa - aleja Świerczewskiego - Wolska - Płocka - Górczewska - Ciołka - Ożarowska - Deotymy (z powrotem: Brożka - Ciołka)

Trasa z 23.07.1974

Osiedle Młodych - Szaserów - (z powrotem: Szaserów - Garwolińska - Szklanych Domów - Wspólna Droga) - Wiatraczna - aleja Stanów Zjednoczonych - (z powrotem: aleja Stanów Zjednoczonych - Zakole - Wiatraczna) - most Łazienkowski - aleja Armii Ludowej - Wawelska - Grójecka - Wery-Kostrzewy - aleja Rewolucji Październikowej - Górczewska - Konarskiego - Górce

Trasa z 01.10.1975

Olszynka Grochowska - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - aleja Stanów Zjednoczonych - (z powrotem: aleja Stanów Zjednoczonych - Zakole - Wiatraczna) - most Łazienkowski - aleja Armii Ludowej - Wawelska - Grójecka - Wery-Kostrzewy - aleja Rewolucji Październikowej - Górczewska - Konarskiego - Górce

Trasa z 25.03.1979

Olszynka Grochowska - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - aleja Stanów Zjednoczonych - (z powrotem: aleja Stanów Zjednoczonych - Zakole - Wiatraczna) - most Łazienkowski - aleja Armii Ludowej - Wawelska - Grójecka - Wery-Kostrzewy - aleja Rewolucji Październikowej - Górczewska - Powstańców Śląskich - Człuchowska - Osiedle Lazurowa

Trasa z 17.01.1980

Olszynka Grochowska - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - aleja Stanów Zjednoczonych - (z powrotem: aleja Stanów Zjednoczonych - Zakole - Wiatraczna) - most Łazienkowski - aleja Armii Ludowej - Aleja Niepodległości - Chałubińskiego - aleje Jerozolimskie - plac Zawiszy - aleje Jerozolimskie - (z powrotem: aleje Jerozolimskie - Niemcewicza - Grójecka - plac Zawiszy) - aleja Rewolucji Październikowej - Górczewska - Powstańców Śląskich - Człuchowska - Osiedle Lazurowa

Trasa z 28.07.1984

Olszynka Grochowska - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - aleja Stanów Zjednoczonych - (z powrotem: aleja Stanów Zjednoczonych - Zakole - Wiatraczna) - most Berlinga - aleja Armii Ludowej - Aleja Niepodległości - Chałubińskiego - aleje Jerozolimskie - plac Zawiszy - aleje Jerozolimskie - (z powrotem: aleje Jerozolimskie - Niemcewicza - Grójecka - plac Zawiszy) - aleja Rewolucji Październikowej - Górczewska - Powstańców Śląskich - Radiowa - Bemowo

Trasa z 10.10.1988

Olszynka Grochowska - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - aleja Stanów Zjednoczonych - (z powrotem: aleja Stanów Zjednoczonych - Zakole - Wiatraczna) - most Berlinga - aleja Armii Ludowej - Aleja Niepodległości - Chałubińskiego - aleje Jerozolimskie - plac Zawiszy - Grójecka - Kopińska - Nowo-Kopińska - aleje Jerozolimskie - aleja Rewolucji Październikowej - Górczewska - Powstańców Śląskich - Radiowa - Bemowo

Trasa z 04.03.1989

Olszynka Grochowska - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - aleja Stanów Zjednoczonych - (z powrotem: aleja Stanów Zjednoczonych - Zakole - Wiatraczna) - most Berlinga - aleja Armii Ludowej - Aleja Niepodległości - Chałubińskiego - Wspólna - Emilii Plater - aleje Jerozolimskie - (z powrotem: aleje Jerozolimskie - plac Starynkiewicza - Nowogrodzka - Chałubińskiego) - plac Zawiszy - Grójecka - Kopińska - Nowo-Kopińska - aleje Jerozolimskie - aleja Rewolucji Październikowej - Górczewska - Powstańców Śląskich - Radiowa - Bemowo

Trasa z 1991 roku

Olszynka Grochowska - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - aleja Stanów Zjednoczonych - (z powrotem: aleja Stanów Zjednoczonych - Zakole - Wiatraczna) - most Berlinga - aleja Armii Ludowej - Aleja Niepodległości - Chałubińskiego - aleje Jerozolimskie - plac Zawiszy - Grójecka - Kopińska - Nowo-Kopińska - aleje Jerozolimskie - aleja Rewolucji Październikowej - Górczewska - Powstańców Śląskich - Radiowa - Bemowo

Trasa z 1992 roku

Olszynka Grochowska - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - aleja Stanów Zjednoczonych - (z powrotem: aleja Stanów Zjednoczonych - Zakole - Wiatraczna) - most Berlinga - aleja Armii Ludowej - Aleja Niepodległości - Chałubińskiego - aleje Jerozolimskie - plac Zawiszy - Grójecka - Kopińska - Nowo-Kopińska - aleje Jerozolimskie - aleja Prymasa Tysiąclecia - Wolska - Elekcyjna - Górczewska - (z powrotem: Górczewska - aleja Prymasa Tysiąclecia) - Powstańców Śląskich - Radiowa - Bemowo



Wykaz przystanków (1992 rok)




STAN KRAŃCÓW (na początku kursowania)


STAN KRAŃCÓW (pod koniec kursowania)



Rozkład jazdy linii K z pętli Bemowo (1987 rok)


_______________________ _______________________
Poprzednia__________________Powrót___________________Następna

03.03.2007 autor: P.B. Jezierski