K O M U N I K A T Y






Strona główna > MZA R-7 Woronicza (ob. R-1) > Solarisy U12 Electric z R-7
1913
Technologia baterii i ładowania idzie do przodu. Jeszcze 20 lat temu uważało się, że niemożliwe jest zabudowanie autobusu z bateriami zapewniającymi odpowiedni zasięg. Obecnie w Urbino montuje się baterie litowo-jonowe o pojemności ponad 200 kWh pozwalające pokonać 150 km. Jeśli uzupełniają to ładowarki na pętlach, to autobusy mogą obsługiwać zadania całodzienne. Technika idzie cały czas do przodu. Za kilka lat może się okazać, że uzyskiwany zasięg to już 300 km...
Słowa kluczowe: SU12E 1913 222 Mazowiecka
Share on Facebook

1913

Technologia baterii i ładowania idzie do przodu. Jeszcze 20 lat temu uważało się, że niemożliwe jest zabudowanie autobusu z bateriami zapewniającymi odpowiedni zasięg. Obecnie w Urbino montuje się baterie litowo-jonowe o pojemności ponad 200 kWh pozwalające pokonać 150 km. Jeśli uzupełniają to ładowarki na pętlach, to autobusy mogą obsługiwać zadania całodzienne. Technika idzie cały czas do przodu. Za kilka lat może się okazać, że uzyskiwany zasięg to już 300 km...

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:1913-222.jpg
Nazwa albumu:JP / Solarisy U12 Electric z R-7
Słowa kluczowe:SU12E / 1913 / 222 / Mazowiecka
Data:2019-06-08
Miejsce:Mazowiecka
Numer pojazdu:1913
Numer brygady/linii:2/222
Wielkość pliku:384 KiB
Data dodania:15, Czerwiec 2019
Wymiary:1200 x 800 pikseli
Wyświetleń:833 razy
LINK DO ZDJĘCIA:http://omni-bus.waw.pl/omnigaleria/displayimage.php?pid=18724
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 3 z 3
Strona: 1

~Marcinek   [15, Czerwiec 2019 at 10:38 PM]
BTW, wiadomo już, kiedy inauguracja pracy ładowarki na Konwiktorskiej?
~Kuba   [26, Czerwiec 2019 at 10:40 PM]
Technologia baterii jako taka nie zmieniła się od wielu lat odkąd wynaleziono baterie litowo-jonowe i zasięg magicznie też się nie zmieni. Po prostu dzięki infrastrukturze i lepszej obsłudze możliwe jest jako takie eksploatowanie tych autobusów.
~oko   [27, Czerwiec 2019 at 09:42 AM]
Może się też okazać co innego. Że zsumowane koszty ekologiczne (utylizacja baterii) i ekonomiczne (niemożliwa ciągła eksploatacja bez postojów na ładowanie) sprawią że całe to rozwiązanie nie będzie mieć sensu. Do tego problemy z wpływem temperatur, wysoką gęstością energii w bateriach (pożary). Mi się nie podoba. Jeśli już, to gaz ziemny i elektryki ze wspomaganiem trolejbusowym na głównych arteriach.

Komentarz 1 do 3 z 3
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?:
stat4u