K O M U N I K A T Y






Strona główna > Kolej / Metro > PKP INTERCITY
ED74-001+ED74-010
 W latach 2007-2008 zakupiono łącznie 14 takich pojazdów do obsługi trasy Warszawa - Łódź. Ich zakup sfinansowano ze środków UE w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport ( SPOT ). Początkowo ich właścicielem było PKP Przewozy Regionalne, jednakże po przekazaniu własności spółki na województwa ( zmiana nazwy na Przewozy Regionalne ) i odebraniu obsługi połączeń międzywojewódzkich w roku 2008 - pojazdy te przekazano PKP Intercity wraz z relacją Warszawa - Łódź ( obecnie są to pociągi z numerami 19xxx i 91xxx ). 
Jednakże od roku 2010 zaczęły schodzić z trasy, pierwotnie dla nich przeznaczonej - zastąpione przez klasyczne składy wagonowe, ale wolniejsze bo prowadzone przez lokomotywy EP07 i EU07 ( siódemki mają Vmax 125 km/h, a ED74 aż 160 km/h, co teraz jest na tej trasie możliwe do osiągnięcia - dobre tory, ale nie ma czym jeździć ). Przeniesione w roku 2010 z PKP IC Warszawa do PKP IC Kraków, gdzie stacjonują do teraz. 
Siedem jednostek jest czynnych, a drugie siedem czeka na naprawę rewizyjną ( z czym PKP IC się ociąga, bo nie mają pomysłu co z nimi zrobić - do profilu dzialalności PKP IC czyli ruchu dalekobieżnego się średnio nie nadają - wiem, bo jechałem takim ).
Bydgostie ( nazwa handlowa ) obsługują połączenia ( za vagonweb.cz i PKP IC ): Kraków - Łódź - Kraków ( Reymont, pojedynczy ), Kraków - Białystok - Kraków ( Korczak, dwuskład ), Kraków - Terespol - Kraków ( Wit Stwosz, dwuskład ). Jaki będzie dalszy los, nie wiadomo. Jednostki ze zdjęcia są czynne.
Słowa kluczowe: ED74 ED74-001 WarszawaZachodnia DworzecZachodni
Share on Facebook

ED74-001+ED74-010

W latach 2007-2008 zakupiono łącznie 14 takich pojazdów do obsługi trasy Warszawa - Łódź. Ich zakup sfinansowano ze środków UE w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport ( SPOT ). Początkowo ich właścicielem było PKP Przewozy Regionalne, jednakże po przekazaniu własności spółki na województwa ( zmiana nazwy na Przewozy Regionalne ) i odebraniu obsługi połączeń międzywojewódzkich w roku 2008 - pojazdy te przekazano PKP Intercity wraz z relacją Warszawa - Łódź ( obecnie są to pociągi z numerami 19xxx i 91xxx ).
Jednakże od roku 2010 zaczęły schodzić z trasy, pierwotnie dla nich przeznaczonej - zastąpione przez klasyczne składy wagonowe, ale wolniejsze bo prowadzone przez lokomotywy EP07 i EU07 ( siódemki mają Vmax 125 km/h, a ED74 aż 160 km/h, co teraz jest na tej trasie możliwe do osiągnięcia - dobre tory, ale nie ma czym jeździć ). Przeniesione w roku 2010 z PKP IC Warszawa do PKP IC Kraków, gdzie stacjonują do teraz.
Siedem jednostek jest czynnych, a drugie siedem czeka na naprawę rewizyjną ( z czym PKP IC się ociąga, bo nie mają pomysłu co z nimi zrobić - do profilu dzialalności PKP IC czyli ruchu dalekobieżnego się średnio nie nadają - wiem, bo jechałem takim ).
Bydgostie ( nazwa handlowa ) obsługują połączenia ( za vagonweb.cz i PKP IC ): Kraków - Łódź - Kraków ( Reymont, pojedynczy ), Kraków - Białystok - Kraków ( Korczak, dwuskład ), Kraków - Terespol - Kraków ( Wit Stwosz, dwuskład ). Jaki będzie dalszy los, nie wiadomo. Jednostki ze zdjęcia są czynne.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:ED74-001_010_7609.JPG
Nazwa albumu:Peter / PKP INTERCITY
Słowa kluczowe:ED74 / ED74-001 / WarszawaZachodnia / DworzecZachodni
Data:7 czerwca 2009
Miejsce:Dworzec Warszawa Zachodnia ( linia kolejowa nr 1 )
Numer pojazdu:ED74-001+ED74-010
Numer brygady/linii:22207 Warszawa => Łódź
Wielkość pliku:372 KiB
Data dodania:28, Marzec 2016
Wymiary:1024 x 658 pikseli
Wyświetleń:1145 razy
LINK DO ZDJĘCIA:http://omni-bus.waw.pl/omnigaleria/displayimage.php?pid=16697
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 8 z 8
Strona: 1

3405t   [28, Marzec 2016 at 09:05 PM]
Koleje wojewódzkie na pewno by z nich zrobiły pożytek
Marcin Z.   [29, Marzec 2016 at 12:16 AM]
To jest w sumie śmieszne, że utrzymuje się stare wagony i składy, a nowe pociągi, nawet jak zostaną kupione, to potem stoją, bo "nie ma na nie pomysłu"... Polacy, mam wrażenie, sami siebie nawzajem zacofują względem Europy...
prosper5250   [29, Marzec 2016 at 11:04 PM]
A to nie była polityczna decyzja z PR i w związku z tym dotyczy również tej nienormalnej sytuacji taborowej?
Peter   [30, Marzec 2016 at 11:51 AM]
Reforma kolei z 2008 roku i Przewozy Regionalne ( wtedy PKP PR ) nie miały raczej nic do gadania. Zaś PKP IC wraz pociągami międzywojewódzkimi dostał wszystko co powiązane z Oddziałem Połączeń Międzywojewódzkich PKP PR - w tym ED74, z którymi mają teraz problem ( o innych efektach tego wyczynu jak multum odstawionych siódemek do naprawy głównej, często sprzed 2008 roku czy strata finansowa, która jest do teraz nie trzeba nawet wspominać ).
Marcin Z.   [30, Marzec 2016 at 04:38 PM]
Jednakże jakby nie patrzeć, reforma została wykonana w sposób nieprzemyślany, a efektem jest nieużywanie jednostek praktycznie nowych. Ktoś powinien ostro beknąć za pewne rzeczy...
prosper5250   [06, Kwiecień 2016 at 01:13 AM]
@Peter: pisząc '...siódemek' masz na myśli EP07 czy EU07?
Peter   [06, Kwiecień 2016 at 07:07 PM]
Obie serie - http://www.mkseba.xaa.pl/ łącznie 49 siódemek PKP IC czeka na naprawę główną ( z czego siedem trafi do naprawy głównej - czekać tylko na rozstrzygnięcie przetargu, ale pytanie czy jeszcze jakieś sprzedadzą, jak do tej pory ). Co ciekawe te wozy "wyjeździły kilometry już w PKP IC. Te które odstawiono do NG przed przekazaniem do PKP IC, już sprzedano do prywatnych podmiotów czy Przewozów Regionalnych.
Ive   [14, Kwiecień 2016 at 03:11 PM]
Pełna zgoda z 3405t, że Koleje Mazowieckie miałyby dla nich pracę. Tylko jak zawsze wszystko rozbija się o pieniądze, politykę, wizerunek i ekonomikę i to mnie jako miłośnika i zwolennika kolei i transportu zbiorowego boli Bardzo zły

Komentarz 1 do 8 z 8
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?:
stat4u