K O M U N I K A T Y






Strona główna > Kolej / Metro > PKP INTERCITY
EU07A-001
EU07A-001 ( typ 303Ea ): wyprodukowana w 1988 jako EU07-495, w 2011 r. zmodernizowana w trakcie naprawy głównej do standardu EU07A. 
Modernizacji uległy: rozruch ( oporowy zastąpiono częstotliwościowym ), ułożyskowanie wału ( ze ślizgowego na toczne ), silniki trakcyjne ( na asynchroniczne ), sterowanie ( na mikroprocesorowe ), hamulce ( z Oerlikona na system tablicy hamulcowej  połączonej z hamulcami elektropneumatycznym i elektrodynamicznym ). Ze starego elektrowozu zostały ostoja i wózki. Przebudowy dokonało ZNTK Oleśnica. Najważniejszym efektem jest podniesienie Vmax z 125 km/h do 160 km/h. Pierwotnie PKP Intercity miało poprzestać na tym jednym egzemplarzu, zmianę zdania spowodowała utrata całkowicie zniszczonej EP09-035 w wyniku katastrofy pod Szczekocinach. To z ubezpieczenia tejże EPoki sfinansowano przebudowę kolejnych dwóch siódemek - 494 i 533. Obie przebudowano w 2014 r. Wszystkie trzy asynchrony stacjonują we Wrocławiu i obsługują pociągi na trasie: Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. Miało być kolejnych dwadzieścia takich lokomotyw w ramach projektu finansowanego przez UE. Jednakże problemy finansowe Olkolu ( dawne ZNTK Oleśnica ) spowodowało zamknięcie tego projektu - w zamian PKP IC kupi od Newagu tyle samo elektrowozów o prędkości 160 km/h i napięciu 3 kV. 
Początkowo pierwszy asynchron obsługiwał na stałe pociąg Fredro Wrocław => Warszawa => Wrocław. Na zdjęciu ze składem TLK 1603 Fredro Warszawa => Wrocław
Słowa kluczowe: EU07A EU07A-001 WarszawaWschodnia
Share on Facebook

EU07A-001

EU07A-001 ( typ 303Ea ): wyprodukowana w 1988 jako EU07-495, w 2011 r. zmodernizowana w trakcie naprawy głównej do standardu EU07A.
Modernizacji uległy: rozruch ( oporowy zastąpiono częstotliwościowym ), ułożyskowanie wału ( ze ślizgowego na toczne ), silniki trakcyjne ( na asynchroniczne ), sterowanie ( na mikroprocesorowe ), hamulce ( z Oerlikona na system tablicy hamulcowej połączonej z hamulcami elektropneumatycznym i elektrodynamicznym ). Ze starego elektrowozu zostały ostoja i wózki. Przebudowy dokonało ZNTK Oleśnica. Najważniejszym efektem jest podniesienie Vmax z 125 km/h do 160 km/h. Pierwotnie PKP Intercity miało poprzestać na tym jednym egzemplarzu, zmianę zdania spowodowała utrata całkowicie zniszczonej EP09-035 w wyniku katastrofy pod Szczekocinach. To z ubezpieczenia tejże EPoki sfinansowano przebudowę kolejnych dwóch siódemek - 494 i 533. Obie przebudowano w 2014 r. Wszystkie trzy asynchrony stacjonują we Wrocławiu i obsługują pociągi na trasie: Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. Miało być kolejnych dwadzieścia takich lokomotyw w ramach projektu finansowanego przez UE. Jednakże problemy finansowe Olkolu ( dawne ZNTK Oleśnica ) spowodowało zamknięcie tego projektu - w zamian PKP IC kupi od Newagu tyle samo elektrowozów o prędkości 160 km/h i napięciu 3 kV.
Początkowo pierwszy asynchron obsługiwał na stałe pociąg Fredro Wrocław => Warszawa => Wrocław. Na zdjęciu ze składem TLK 1603 Fredro Warszawa => Wrocław

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:EU07A-001_25414.JPG
Nazwa albumu:Peter / PKP INTERCITY
Słowa kluczowe:EU07A / EU07A-001 / WarszawaWschodnia
Data:25 kwietnia 2014
Miejsce:Stacja Warszawa Wschodnia
Numer pojazdu:EU07A-001
Wielkość pliku:495 KiB
Data dodania:06, Grudzień 2022
Wymiary:1200 x 796 pikseli
Wyświetleń:364 razy
LINK DO ZDJĘCIA:http://omni-bus.waw.pl/omnigaleria/displayimage.php?pid=20782
Ulubione:Dodaj do ulubionych
Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?:
stat4u