|
RSA 08430
|
Dziś ode mnie przegląd tego, co dzieje się pod kątem liniowym i taborowym w Otwocku i Karczewie. Serial ma 20 odcinków :)
Arka.
Pogrobowiec niegdysiejszego Akpolu, który zasłynął tym, że Ikarusy powierzone mu przez miasto do obsługi linii 117 skierował także do obsługi swoich linii komercyjnych (m. in. Otwock Śródborów, Karczew, Okuniew). Firma wozów nie oszczędzała i w krótkim czasie je po prostu zarżnęła. Gdy sprawa się rypła Akpol przestał istnieć - w jego miejsce pojawiły się takie firmy jak Arka, Trans'Ap i parę jeszcze innych wynalazków.
Mijały lata i stopniowo konkurencja w postaci Mini-Busa przejęła pasażerów na trasie Warszawa - Otwock (a swoje zrobiła też SKM-ka). Arka wycofała się w końcu z dojazdów do centrum Warszawy i zaczęła działać na mniejszą skalę.
Obecnie obsługuje dwie linie: Otwock - Rzakta (w spadku bodajże po PKSie) oraz Międzylesie - Otwock - Celestynów - Zabieżki (a to z kolei po zlikwidowanym Traksie).
Sam wóz z kolei przywędrował z Sanoka (z firmy Trans-Bus), a jeszcze wcześniej kursował kilkanaście lat pod banderą PKS Stalowa Wola (przynajmniej tak twierdzi TWB ;P )
|
|