|
Otoczenie stacji Utrecht Centraal
|
Tradycyjny układ otoczenia stacji kolejowej w Holandii niemal zawsze wygląda tak samo. Najbliżej podjeżdża transport zbiorowy, nieco dalej mogą parkować rowery, dla których buduje się często całkiem pokaźne obiekty (na np. 15000 miejsc), potem taksówki. Najdalej od stacji stacji mają pasazerowie przywożeniu autami. Zresztą dla aut często jest tylko po kilka miejsc typu "kiss&ride" na których lepiej nie zostawiać auta na dłużej.
Na zdjęciu VanHool newAG300 na ulicy, która przyprawiłaby wielu polskich inzynierów drogownictwa o zawał - dwa pasy rowerowe, w tym jeden do jazdy pod prąd, przy intensywnym ruchu autobusowym, który w dodatku odbywa się o pasie szerokości 3,0m. Okazuje się, że to całkiem bezpieczne, o ile tylko rozkłady nie są pisane tak, by kierowca musiał sprawdzać na ile ustawiony ma "kaganiec" w wozie.
fot. Rafał Muszczynko
|
|