|
118+600
|
7.10.2018 w Krakowie odbyła się wielka parada autobusów zabytkowych i współczesnych. Na trasę z zajezdni Podgórze do Tauron Areny Kraków wzięło udział ponad 30 pojazdów. Od 14:30 uruchomiono specjalną linię wycieczkową obsługiwaną Ikarusem 620 z przyczepą Karosą B40, Jelczem MEX 272 z przyczepą PO1 oraz Jelczem 021 i Ikarusem 280.26.
Na zdjęciu Ikarus 620 #118 (prod. 1964) z przyczepą Karosa B40 #600. Dziś był debiut tej przyczepy w sporej już flocie zabytkowych pojazdów MPK Kraków. Rok produkcji nie jest niestety znany...
Trasa linii (okrężna): TAURON ARENA KRAKÓW - Lema - al. Jana Pawła II - rondo Czyżyńskie - al. Jana Pawła II - plac Centralny - al. Andersa - rondo Kocmyrzowskie - Bieńczycka - rondo Czyżyńskie - al. Pokoju - Lema - TAURON ARENA KRAKÓW. Obowiązywały wszystkie przystanki na trasie jako stałe.
|
|
Kraków ogólnie ma najpiękniejsze zabytki. Także te jeżdżące. Pogratulować.
Niestety daleko nam warszawiakom w tej kwestii do Małopolski. A przecież po II wojnie, drugi raz nikt już nas nie zniszczył, nie zbombardował (na szczęście). Zatem w czym tkwi problem wielkiego naszego MZA? Przecież takie piękne zabytki to czysty marketing dla przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Nigdy nie uwierzę, że to brak kasy.
Tymczasem pamiętajmy, iż alternatywnie warszawski KMKM wykłada na swoje zabytki, prywatne ciężko uciułane pieniądze. Czapki z głów za to co za te środki robi. Jednak niestety często (za wyjątkiem Chaussona) trudno jest Klubowi dorównać MPK Kraków, choćby zapleczem, czy też właśnie funduszami. Warto zatem ich mocno wspierać.
Ciekawe, co na to MZA?