|
1581
|
Wóz ze zdjęcia ostatni raz wyjechał liniowo na trasę w piątek 4.1.2019 i miało to miejsce na linii 60. Jako ostatnie Volvo pełnił regularną służbę na linii, po zjeździe z trasy został wycofany z użytku.
Volvo B10MA, a dokładniej Volvo B10MA-61 / Carrus N204 City
to autobus przegubowy wysokopodłogowy czterodrzwiowy. Dane techniczne: długość 18 m, szerokość 2,5 m, wysokość 3,1 m, wysokość podłogi 810 mm i masa 28,5 t. Napędzany sześciocylindrowym silnikiem o mocy 285 KM/209 kW i pojemności 9,6 l - Volvo THD102KB z normą Euro I lub Volvo DH10A285 z normą Euro II umieszczonym pod podłogą sekcji A i połączonym z automatyczną przekładnią ZF lub Voith. Wozy z obu zajezdni nieco się różniły:
• klonowickie nie posiadały fabrycznie wyświetlaczy tylko przewijane filmy (część po latach otrzymała wyświetlacze ), zaś dąbskie miały od początku wyświetlacze,
• inaczej rozmieszczone reflektory – klonowickie miały z przodu
pojedyncze okrągłe, zaś dąbskie podwójne prostokątne,
• klonowickie w stosunku do dąbskich miały mniej otwieranych okien,
• inna kolorystyka w środku – dąbskie miały nieco jaśniejsze wnętrze i inny kolor poręcz ( żółty – w klonowickich były szare ) oraz inną tapicerkę siedzeń,
• dąbskie miały plastikowe nadkola ( podobne do tych w Jelczach ),
• część wozów z Klonowica przemalowano w barwy Floating Garden, zaś wszystkie wozy dąbskie do końca zachowały oryginalne biało-czerwono-niebieskie barwy.
|
|