Hakodate Liner
|
Hakodate to miasto, które rozciągnięte jest nad półokrągłą zatoką. Shinkanseny nie docierają do centrum, bo wymagałoby to albo wydłużenia linii o 30km, albo budowy wielokilometrowego tunelu pod zatoką. Dlatego chcąc dojechać ze stacji shinkansenów do miasta, należy skorzystać z Hakodate Linera. Zwykle jest to seria KiHa 201 (diesel). W 1996-1997 roku w Fuji Heavy Industries wybudowano 4 składy, każdy po 3 "wagony". Pociąg rozwija 130km/h i porusza się po szynach o rozstawie 1067mm. Tu natomiast mamy serię 733, bliźniaczą, ale elektryczną - prawdziwy powiew nowoczesności, tej zelektryfikowanej. Zbudowano 117 "wagonów" złączonych w składy po 3 sztuki. Pierwsze wyjechały na tory w lipcu 2012 roku. Powstały w Kobe, w Kawasaki Heavy Industries.
|
|