Logo Logo


K O M U N I K A T Y






Strona główna > Zagranica > Japonia
KiHa 261 series
Hokkaido to zupełnie inna Japonia niż reszta kraju. Królują tu diesle, spora część sieci jest niezelektryfikowana, Shinkansen ledwie dociera na wyspę, a składy zamiast po 16 wagonów liczą po 3-4. Na zdjęciu seria 261 obsługująca na wyspie połączenia z Hakodate do Sapporo i z innymi miastami na wyspie. Tu akurat w malowaniu połączenia Furico. 

KiHa261 to produkowany przez Fuji Heavy Industries i JR Hokkaido diesel rozwijający 130km/h. Od 2000 roku wybudowano 35 składów po 4-6 "wagonów" każdy. Od 2014 trwa dostawa kolejnych sztuk. Niektóre miały wychylne pudła, co ciekawsze to nowsze sztuki (te dostarczane po 2015 roku) pozbawione są tej możliwości.

fot. Rafał Muszczynko
Słowa kluczowe: Japonia Hakodate KiHa261 261-5

KiHa 261 series

Hokkaido to zupełnie inna Japonia niż reszta kraju. Królują tu diesle, spora część sieci jest niezelektryfikowana, Shinkansen ledwie dociera na wyspę, a składy zamiast po 16 wagonów liczą po 3-4. Na zdjęciu seria 261 obsługująca na wyspie połączenia z Hakodate do Sapporo i z innymi miastami na wyspie. Tu akurat w malowaniu połączenia Furico.

KiHa261 to produkowany przez Fuji Heavy Industries i JR Hokkaido diesel rozwijający 130km/h. Od 2000 roku wybudowano 35 składów po 4-6 "wagonów" każdy. Od 2014 trwa dostawa kolejnych sztuk. Niektóre miały wychylne pudła, co ciekawsze to nowsze sztuki (te dostarczane po 2015 roku) pozbawione są tej możliwości.

fot. Rafał Muszczynko

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:DSC_1273_28Kopiowanie29.JPG
Nazwa albumu:raffi / Japonia
Ocena (1 głosów):55555
Słowa kluczowe:Japonia / Hakodate / KiHa261 / 261-5
Data:2019.04.24
Miejsce:Japonia, Hakodate
Numer pojazdu:261-5
Wielkość pliku:713 KiB
Data dodania:28, Wrzesień 2020
Wymiary:1300 x 863 pikseli
Wyświetleń:114 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/podroze/displayimage.php?pid=10892
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 2 z 2
Strona: 1

Białek Stołeczny   [28, Wrzesień 2020 at 09:39 PM]
Z tego co mi wiadomo to na rozstawie 1067mm nie można jeździć szybciej niż właśnie 130 km/h. Jeśli tak, to co dokładnie jest tego powodem? Wibracje, nacisk na oś czy może coś innego?
raffi   [29, Wrzesień 2020 at 07:09 AM]
Z tego co podaje Wiki, rekord na torze 1067mm to 210km/h i dizerży go ETT303 jeżdżący dla Queensland Rail. Tylko oni tam mają dość proste tory w Australii, to se mogą pozwolić. Japonia kiedyś jeździła 145km/h (Odakyu RomanceCar 3000 SE) a teraz już się nie sili, raczej zadowalając się 130km/h. Czas przejazdu skraca się tam raczej na zakretach (wychylne pudła, aktywne zawieszenia) i lepszymi parametrami przyśpieszeń i opóźnień.

Komentarz 1 do 2 z 2
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Potwierdzenie  Nr kolejny miesiąca LISTOPAD?
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: