Shinkansen 400 series
|
Shinkansen serii 400 to także pociąg spotykany wyłącznie na północ od Tokio. Była to ostatnia seria Shinklansenów zanim JR East nie zaczęło swoich pojazdów numerować literką E i cyfrą, zamiast wcześniejszego, wspólnego dla Shinkansenów w całej Japonii numeru będącego kolejną setką liczać od 0. Shinkansen 400 był pierwszym składem "Shin" o mniejszej skrajni, przeznaczonym na linie przekute z rozstawu 1067mm na 1435 bez zmiany skrajni. Był produkowany w latach 1992–1995, zbudowano 12 składów (84 "wagony") tego EZT. Jeździły na linii Tohoku i Yamagata Shinkansen, gdzie spotakać je można było do kwietnia 2010 roku, kiedy to ostatecznie zostały wyparte przez serię E3. W marcu 1991, skład S4 serii 400 ustanowił japoński rekord prędkości wynoszący 336 km/h na linii Jōetsu Shinkansen (w tunelu Yuzawa pomiędzy Echigo-Yuzawa i Urasa). We wrzesniu inny skład serii 400 rekord ten poprawił na 345km/h. Mimo to rozkładowo pociągi te jeździły jedynie 240km/h.
|
|