Logo Logo


K O M U N I K A T Y






Strona główna > Zagranica > Japonia
3001
Stwórzmy trzyczłonowy wagon tramwajowy. Ale trzymajmy się przy tym tradycji - drzwi niech będą tylko dwie pary, nie więcej. Wymiana pasażerów przecież nie może się odbywać zbyt szybko i wygodnie, a wąziuteńkie przystanki przecież mogą być w tym celu środkiem niewystarczającym. 

Generalnie nie wydaje się, by tramwaje w Japonii traktowano jako środek transportu, który ma być szybki. Są oczywiście pojedyncze przykłady linii szybkich (np. linia 2 w Hiroshimie na odcinku do Miyajimy jest szybka), ale reguła jest taka, że tramwaj zatrzymuje się przy każdym drzewie i przy co drugiej latarni. Wymiana pasażerów na ruchliwych, acz wąskich przystankach trwa, bo każdy przeciska się do pierwszych drzwi, płaci za przejazd (niektórzy kartą, co trwa ułamek sekundy, ale spora część gotówką, co trwa dłużej). Niektórzy jeszcze rozmieniają pieniądze, a motorniczy dziękuje każdemu opuszczającemu wagon. Z kolei ci na peronie ustawiają się w kolejce do drugich drzwi, nierzadko utrudniając wysiadanie tym w środku. O dziwo, w tym całym zamieszaniu nikt nigdy się nie wepchnie, nikogo nie potrąci, ani nie dotknie. Tramwaje też się chyba trzymają rozkładów - choć prawdę mówiąc tam gdzie jeździłem kursy były na tyle częste, że nigdy nie czułem potrzeby szukania rozkładu na przystanku.

fot. Rafał Muszczynko
Słowa kluczowe: Japonia Nagasaki 3001 3

3001

Stwórzmy trzyczłonowy wagon tramwajowy. Ale trzymajmy się przy tym tradycji - drzwi niech będą tylko dwie pary, nie więcej. Wymiana pasażerów przecież nie może się odbywać zbyt szybko i wygodnie, a wąziuteńkie przystanki przecież mogą być w tym celu środkiem niewystarczającym.

Generalnie nie wydaje się, by tramwaje w Japonii traktowano jako środek transportu, który ma być szybki. Są oczywiście pojedyncze przykłady linii szybkich (np. linia 2 w Hiroshimie na odcinku do Miyajimy jest szybka), ale reguła jest taka, że tramwaj zatrzymuje się przy każdym drzewie i przy co drugiej latarni. Wymiana pasażerów na ruchliwych, acz wąskich przystankach trwa, bo każdy przeciska się do pierwszych drzwi, płaci za przejazd (niektórzy kartą, co trwa ułamek sekundy, ale spora część gotówką, co trwa dłużej). Niektórzy jeszcze rozmieniają pieniądze, a motorniczy dziękuje każdemu opuszczającemu wagon. Z kolei ci na peronie ustawiają się w kolejce do drugich drzwi, nierzadko utrudniając wysiadanie tym w środku. O dziwo, w tym całym zamieszaniu nikt nigdy się nie wepchnie, nikogo nie potrąci, ani nie dotknie. Tramwaje też się chyba trzymają rozkładów - choć prawdę mówiąc tam gdzie jeździłem kursy były na tyle częste, że nigdy nie czułem potrzeby szukania rozkładu na przystanku.

fot. Rafał Muszczynko

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:3001_urakami.jpg
Nazwa albumu:raffi / Japonia
Słowa kluczowe:Japonia / Nagasaki / 3001 / 3
Data:2016.10.01
Miejsce:Urakami-shako, Nagasaki
Numer pojazdu:3001
Numer linii:3
Wielkość pliku:213 KiB
Data dodania:01, Listopad 2016
Wymiary:1000 x 664 pikseli
Wyświetleń:186 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/podroze/displayimage.php?pid=7484
Ulubione:Dodaj do ulubionych
Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Potwierdzenie  Ile jest 5 razy 5?
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: