885 series SM-2
|
Kolejnym typem pociągu obsługującym połączenia Kamome (Mewa) jest pociąg serii 885 produkcji Hitachi. Więcej o nim przeczytacie tutaj: https://en.wikipedia.org/wiki/885_series
Tutaj widoczny po zakończeniu biegu w Nagasaki podczas bodajże ostatniego w tym dniu kursu z Hakaty. Dla nas to również był koniec podróży i to nie byle jakiej. Po przeleceniu niemal 9000km pomiędzy Warszawą a Tokio (11,5h lotu) nasz plan obejmował kolejne 1405km pomiędzy Naritą a Nagasaki - co zrobiliśmy w 9 godzin, wliczając 3 przesiadki (w tym dwie szybkie i jedną dłuższą, z przerwą na obiad). Wszystko starannie zaplanowane jeszcze z Polski (z pomocą wyszukiwarki połączeń Hyperdia.com).
Razem z 3 godzinami na lotnisku Narita (tyle trwają odprawy, odzyskanie bagażu i - najdłuższe - wymiana talonu na JR Rail Pass i rezerwacja miejsc w pociągach) nasza podróż do Nagasaki trwała niemal dobę. I to być może jest odpowiedź dlaczego tak niewielu turystów z Polski dociera w Japonii dalej niż do Hiroshimy ;-)
fot. Rafał Muszczynko
|
|
Zapraszamy.
Dołączam sie też do prośby o publikację zdjęć - możesz mieć na nich coś starszego, co już nie kursuje. Mogą mieć sporą wartość reporterską dzięki temu nawet jeżeli sprzęt był wtedy inny i "ręka" do zdjęć mniej wyrobiona. Jak będziesz miał problem co to za pojazdy - spróbuję pomóc przy opisach.