Logo Logo


K O M U N I K A T Y






Strona główna > Zagranica > Litwa
178
Do Wilna przyjechał aż z Amsterdamu, gdzie od 2001 roku do 2012 służył jako #569. Tylko wtedy był biało-niebieski i miał nieco inny front.

fot. Rafał Muszczynko
Słowa kluczowe: Litwa Wilno Gedimino Volvo B7LA VDL Berkhof Jonckheer 178 53

178

Do Wilna przyjechał aż z Amsterdamu, gdzie od 2001 roku do 2012 służył jako #569. Tylko wtedy był biało-niebieski i miał nieco inny front.

fot. Rafał Muszczynko

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:DSC_0149_JPG20150808-2588-1x5c92o.jpg
Nazwa albumu:raffi / Litwa
Słowa kluczowe:Litwa / Wilno / Gedimino / Volvo / B7LA / VDL / Berkhof / Jonckheer / 178 / 53
Data:2015.08.01
Miejsce:Litwa, Wilno, prospekt Gedimino
Numer pojazdu:178
Numer linii:53
Wielkość pliku:214 KiB
Data dodania:11, Sierpień 2015
Wymiary:967 x 662 pikseli
Wyświetleń:874 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/podroze/displayimage.php?pid=6008
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 7 z 7
Strona: 1

mir   [11, Sierpień 2015 at 11:45 AM]
Jak widać na tym zdjęciu można zrobić pas dla rowerów na jezdni z kostki. Oczywiście w Warszawie niejaka Masa K.... podniosłaby larum ,ze to "zamach" na rowerzystów.
Matrix2441   [11, Sierpień 2015 at 12:22 PM]
Owszem, da się wytyczyć ścieżkę rowerową na takiej nawierzchni jak widać tutaj, ale po kostce jedzie się niewątpliwie gorzej, niż po asfalcie.
raffi   [11, Sierpień 2015 at 02:27 PM]
ja dodam jeszcze że to co widac tutaj to nie jest typowa kostka betonowa (tzw bauma), z jaką walczą rowerzyści, a granit, o zupełnie innych wymiarach, podbudowie, technicze układania, nośności, czy ilości łączeń na metr kwadratowy. Znacznie blizej mu do tego, co leży na Krakowskim Przedmieściu niż do tego, czemu przeciwstawiają się rowerzyści na drogach rowerowych. Jeżeli nie widzisz róznicy pomiędzy 6-8cm bauma na podbudowie z piasku i klinowaną piaskiem, a podbudową z granitowych kostek z podbudową pod 11,5 tony na oś, to znaczy, że lepiej byś się wziął za temat hodowli jedwabników lub wytapiania wody z lodu niż za nawierzchnie i drogownictwo Puszczać oczko
mir   [11, Sierpień 2015 at 04:41 PM]
Do @raffi. Czym ja się będę zajmował to nie twój interes.Ale widać w myśl zasady "uderz w stół a nożyce się odezwą" wymienienie Masy Krytycznej jest dla ciebie niewygodne? Nie chodziło mi o rodzaj tylko o usytuowanie pasa rowerowego na jezdni z kostki/bez względu na jej rodzaj/, a dodatkowo kostka tuż przy krawężniku jest o kilka mm niżej w stosunku do jezdni głównej.W Warszawie wg MK byłoby to niedopuszczalne,prawie "zamach" na przywileje rowerzystów.A jak wygląda ta kostka granitowa na KP to widać,po corocznej naprawie rozsypującej się nawierzchni.I jeszcze jedno.Na zdjęciu nie widać jaka tam jest kostka!!!
raffi   [11, Sierpień 2015 at 05:35 PM]
Ochłoń Chłopie, bo wyraźnie nerw Ci szarpie. Wymienienie Masy nie jest dla mnie niewygodne, niby dlaczego miałoby być? Nigdy się nie wstydziłem zajmowania rowerami (także w ramach WMK), używam tej samej ksywy, nie kryję się z nazwiskiem. Zupełnie więc mnie nie rusza, gdy mi mówią, że jestem "ten od rowerów" Puszczać oczko
Natomiast mam alergię na gadanie bzdur. A porównywanie kostki bauma z kostką widoczną na zdjęciu (dla kogo nie widać, że to nie bauma, dla tego nie widać - dla mnie to dość oczywiste) jest bzdurą kalibru niemałego. Tak samo jak różnice pomiędzy podbudową jezdni pod autobusy, a ddr jakiejkolwiek. Sorry, ale jak chcesz się wypowiadać w temacie nawierzchni, to są absolutne podstawy podstaw i wypada to jednak znać Nabijam się
Co sie zaś tyczy rowka kanalizacyjnego - o tak, w Warszawie są takie, na pasie rowerowym na Emilii Plater, na Krakowskim Przedmieściu nawet w poprzek skrzyżowań to gówno wybudowali - po deszczu, czy w zimę to genialna pułapka na wszystkie jednoślady, nie tylko rowery. Niejeden już się na tym połamał, niejeden miałby ochotę zrobić coś niecenzuralnego projektantowi tego gówna. Autobusy też na tym tracą, bo rowerzyści nie mogą jechać blisko krawędzi jezdni ani zjechać do zatoki (np. przy Karowej by przepuścić przyśpieszone 518) - właśnie z powodu tej rynienki. I szczerze mówiąc nie jest dla mnie argumentem, że błąd ten popełniono także w Wilnie. Zresztą w Wilnie popełniono także inne błędy. Oni generalnie sa tam z infrastrukturą rowrową jakieś 20 lat za Warszawą - i to absolutnie nie jest to powodem, by powielać ich błędy w Warszawie Nabijam się Uczyć się należy, ale OD NAJLEPSZYCH.

Co się zaś tyczy kostki na KP - problemem tamże jest wykonawstwo na odwal, oszczędności na materiałach i gówniana podbudowa. Od początku wiadomo było, że to nie wytrzyma próby czasu. Dlatego to klawiszuje, pęka, zapada się, faluje i średnio co 2-3 lata wymaga remontu. Identycznie jest na pl. Krasińskich - bruk tam inny, problem z podbudową identyczny. Po prostu - co jest niesamowitym szokiem dla wielu tzw/ "fachowców" bruk i podbudowę podeń też trzeba UMIEĆ zrobić. Tak samojak trzeba umieć bruk układać i dobrze go sklinować. To jest SZTUKA, której nie zrobisz przy przetargu 100% cena, z zatrudnionymi na czarno za 7zł/h bezrobotnymi.
Rfx   [12, Sierpień 2015 at 07:29 AM]
Brawo za kulturę raffi, naprawdę wielki szacun... Wróć do gimbazy z tymi odzywkami.
solaris8315   [12, Sierpień 2015 at 10:07 AM]
Jako rowerzysta okazjonalny jednak wolę ścieżkę asfaltową a nie z kostki bauma. Za często jest nierówna.

Komentarz 1 do 7 z 7
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Potwierdzenie  Ile jest 24-8?
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: