|
1001
|
Pierwsze MAN-y drugiej w szczecińsko-polickiej komunikacji miejskiej pojawiły się gdy zajezdnia Police ( już jako samodzielna firma – SPPK ) zakupiła w latach 1998 -1999 r. po sześć przegubowych i krótkich autobusów. Kilka lat później SPPK kupiło kolejne MAN-y drugiej generacji, ale już były to wozy używane – w sumie jeszcze osiem przegubowych i pięć solówek. Ostatnie wozy drugiej generacji SPPK wycofało w zeszłym roku. Zajezdnie szczecińskie również zaczęły sprowadzać zza granicy MAN-y drugiej generacji. W 2005 r. zarówno SPAD, jak i SPAK zakupiło pierwsze MAN-y drugiej generacji – były to solówki użytkowane wcześniej przez BVG Berlin. W sumie SPAD zakupił 21 solówek i 27 przegubowców, zaś SPAK siedem przegubowców i jedenaście solówek. Na początku 2018 roku SPAD wycofał ostatnie MAN-y drugiej generacji, zaś w styczniu SPAK zakończył eksploatację ostatniego wozu z tej generacji i tym samym MAN-ów drugiej generacji w Szczecinie.
|
|