Po co sobie będą konkurencję robić. Solaris jest już praktycznie całkowicie w rękach Niemców. A zawsze będą przewoźnicy którzy za wszelką cenę będą brać Lion's City i Citaro. Oczywiście dla nich te MANy i Mercedesy to będą zupełnie inne wozy w stosunku do tych które do nas trafiają. MAN nie ma taniego modelu jak Conecto Mercedesa i jego zubożony Lion's City to zwyczajna lipa. Mercedes się przygotował na potrzeby mniej zamożnych przewoźników wprowadzając do oferty właśnie Conecto. Solaris skupia się na miejskich, MAN, Mercedes, Scania i Volvo na autokarach i podwoziach. I biznes dalej się kręci i wszyscy są zadowoleni. No, może w Sadach mniej, bo MAN najwięcej stracił z powodu Solarisa.
Ano. Ale w pewnym sensie mam szacunek dla ówczesnych genialnych łbów niemieckich z MANa za (mimo że nieudaną) ale od zarania dziejów Solarisa próbę ich wykupienia już na samym starcie. Musieli wiedzieć że Olszewski jako ex-dystrybutor Neoplana może im zaszkodzić usamodzielniając się z własną marką na podwalinach Neoplana. Spodziewali się że on może im poważnie zagrozić. I tak też się stało. W pewnej chwili chwycili się nawet ostatecznego narzędzia zagłady odmawiając sprzedaży swoich silników Solarisowi - szybko się z tego wycofali ale było już za późno. Wtedy Solaris już się umacniał z dnia na dzień. Ale teraz Olszewskiego już nie ma w sensie biznesowym i Niemcy biorą systematycznie od dwóch lat kawałek po kawałku firmy dla siebie... Solange została sama i nie udźwignęła potężnej marki, podobnie jak Kopacz... Nah, takie tam porównanie...