|
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Komunikacja w latach 1990-2000 > Autobusy MZA w latach 1990-2000 > MZA R-12 Piaseczno |
PLIK 507/1512 |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | 05_05.jpg |
Nazwa albumu: | Jan Oborniak / MZA R-12 Piaseczno |
Ocena (20 głosów): | |
Słowa kluczowe: | 6321 |
Data: | 05.05.1995 |
Miejsce: | Piaseczno / Energetyczna |
Nr pojazdu: | 6321 |
Linia: | 51 |
Wielkość pliku: | 816 KiB |
Data dodania: | 08, Maj 2020 |
Wymiary: | 1200 x 801 pikseli |
Wyświetleń: | 1901 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=111034 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 15 z 15 Strona: 1 |
|
|||
Jeden z ostatnich jakie przyszły na 12-tke. Nowsze 6470 6471 były już typowe z Woronicza oddelegowane do Piaseczna
|
|
|||
Skąd kierowca mógł mieć taką wielką naklejkę "Frito-lay"? Co to w ogóle było, jakieś chipsy? Do dekoracji sklepów? Paradoksalnie z naklejkami bardziej kojarzą mi się lata późnego PRL niż wczesny "kapitalizm", kiedyś w szkole skądś się pojawiły tysiące srebrnych naklejek "UNIVERSAL", albo różne "edukacyjne". Już nie mówię o proporczykach, też bywały używane w dekoracji kabin, ale skąd się je brało? Ja dostałem kiedyś jeden na turnieju szachowym
|
|
|||
Oczywiście, że chipsy i chyba też frytki.
|
|
|||
https://pl.wikipedia.org/wiki/Frito-Lay
|
|
|||
Oko, FritoLay produkuje przede wszystkim Cheetos, Lays
|
|
|||
Takie naklejki można było dostać w sklepie po znajomości z obsługą. Mój ojciec załatwił kiedyś na Ikarusa naklejki Coca Cola i 7Up.
|
|
|||
Chodzi o przystanki: Wyścigi, Poleczki, Grabów, Sójki, Żołny, Jagielska, Pelikanów, Łagiewnicka, Dąbrówka(ob.Karczunkowska), Pyry(ob.Mysiadło), Iwiczna, Lamina(ob.Energetyczna), Polkolor(ob.Okulickiego,Julianowska-Cmentarz), Piaseczno-D.A. PKS(ob.Kusocińskiego), Szkolna. Te przystanki uruchomiono w latach 1983-1993. Część z nich były to przystanki "na żądanie". Apele mieszkańców spowodowały zmianę ich na tzw. przystanki zwykłe. Po likwidacji linii trolejbusowej dla ciągu ulicy Puławskiej pozostały tylko autobusy PKS, które też zaczęły mieć problemy.
|
|
|||
Ale nie chodzi o wszystkie przystanki, tylko o te, które uruchomili wraz z powstaniem linii trolejbusowej
|
|
|||
@Oko, co do takich historii z naklejkami, pamiętam jak kiedyś (gdzieś w połowie lat 90-tych) jadąc 189 kierowca miał na kasecie od linii przyklejoną dużą naklejkę Canada Dry (niestety nie pamiętam numeru wozu). Bardzo mnie intrygowało co to za napój, dopiero kilka lat później zobaczyłem na Węgrzech, że to jeden z napojów rodziny Schweppes, który też przez jakiś czas można było dostać u nas w Biedronce.
|
|
|||
@Jan Obornak: Na trasbusie ktoś umieścił spis przystanków linii 205bis jeżdżącą Puławską tuż przed uruchomieniem linii trolejbusowej. Nie wiem na ile to autentyczne z ówczesnymi realiami ale można sobie porównać: http://www.trasbus.com/liniabus205bis.htm
|
|
|||
Tak, tylko że pamiętajmy że w tamtych czasach linie podmiejskie (także ze względu na droższą taryfę) w większości miały charakter przyspieszony. Tylko linie stricte o charakterze lokalnym wszędzie stawały. Dlatego też na Puławskiej istniała linia 131 do obsługi wszystkich słupków oraz dla wygody Warszawiaków, gdyż podmiejskie z Piaseczna już na granicy miasta pękały w szwach...
|
|
|||
Tak samo było z duetem 113 i 702
|
|
|||
E tam, 113 zlikwidowano jak przedłużano 702 wgłąb miasta.
|
|
|||
Ciekawe czy w styczniu 1995 na linii 51 poza krótkimi wozami zdarzały się przegubowe Ikarusy 280?
|
|
|||
Owszem
|
Komentarz 1 do 15 z 15 Strona: 1 |