K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1908-1944 > Autobusy (1900-1945)
118, Somua
Krańcówka przed Teatrem Wielkim.
Chevrolet w porównaniu z Somua był wówczas autobusem na wskroś nowoczesnym.

Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe: ChevroletEFD183FS 118 A Somua H PlacTetralny 1938

118, Somua

Krańcówka przed Teatrem Wielkim.
Chevrolet w porównaniu z Somua był wówczas autobusem na wskroś nowoczesnym.

Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:ChevroletEFD183FS_118_A_Somua_H_PlacTeatralny_1938_28229.jpg
Nazwa albumu:3872 / Autobusy (1900-1945)
Ocena (3 głosów):55555
Słowa kluczowe:ChevroletEFD183FS / 118 / A / Somua / H / PlacTetralny / 1938
Data:1938
Miejsce:Plac Teatralny
Nr pojazdu:118, ...
Linia:A, H
Wielkość pliku:360 KiB
Data dodania:31, Lipiec 2018
Wymiary:1200 x 781 pikseli
Wyświetleń:613 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=109425
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 3 z 3
Strona: 1

JP   [31, Lipiec 2018 at 08:49 PM]
Nowoczesny jak na Polskę, Europę. Ale w USA byli wtedy już do przodu. Mieli nie tylko tramwaje PCC. Jako ciekawostka, w USA już w 1931 r. firma Yellow Coach produkowała autobusy serii 700 - długie, tylnosilnikowe, z silnikiem umieszczonym z tyłu i przekładnią kątową - układ podobny jak w Scanii Omnicity. Foto: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Model_718_-_41_Passenger_-_New_York_City_Omnibus_Corporation_-_%283593428904%29.jpg a więcej o firmie Yellow Coach: https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_Coach_Manufacturing_Company Innowacje te trafiły do ZSRR pod postacią ZISa 154, ale nie upowszechniły się. W pewnym stopniu sowieckim rozwinięciem takiej konstrukcji był LAZ-695 z lat 50., choć był krótszy i mniejszy. A LiAZ-677 z lat 60. wciąż miał silnik z przodu.
~oko   [01, Sierpień 2018 at 06:54 PM]
Czyż ten ZiS-154 miał elektryczne przeniesienie napędu? https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%98%D0%A1-154 Z tamtych lat to takie rozwiązanie (pomijając lokomotywy) kojarzę z dział pancernych Ferdynand, gdzie zresztą nie działało najlepiej.
~wojorlow   [20, Grudzień 2018 at 03:10 PM]
To był autobus z napędem hybrydowym - dwusuwowy silnik dieslowski napędzał generator prądu, a ten zasilał silnik elektryczny prądu stałego przy tylnej osi.

Komentarz 1 do 3 z 3
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: