![]() ![]() |
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Test > Komunikacja w latach 1908-1944 > Autobusy (1900-1945) |
![]() |
PLIK 43/245 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | ChevroletEFD183FS_118_A_Somua_H_PlacTeatralny_1938_28229.jpg |
Nazwa albumu: | 3872 / Autobusy (1900-1945) |
Ocena (3 głosów): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Słowa kluczowe: | ChevroletEFD183FS / 118 / A / Somua / H / PlacTetralny / 1938 |
Data: | 1938 |
Miejsce: | Plac Teatralny |
Nr pojazdu: | 118, ... |
Linia: | A, H |
Wielkość pliku: | 360 KiB |
Data dodania: | 31, Lipiec 2018 |
Wymiary: | 1200 x 781 pikseli |
Wyświetleń: | 626 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=109425 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 3 z 3 Strona: 1 |
|
|||
Nowoczesny jak na Polskę, Europę. Ale w USA byli wtedy już do przodu. Mieli nie tylko tramwaje PCC. Jako ciekawostka, w USA już w 1931 r. firma Yellow Coach produkowała autobusy serii 700 - długie, tylnosilnikowe, z silnikiem umieszczonym z tyłu i przekładnią kątową - układ podobny jak w Scanii Omnicity. Foto: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Model_718_-_41_Passenger_-_New_York_City_Omnibus_Corporation_-_%283593428904%29.jpg a więcej o firmie Yellow Coach: https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_Coach_Manufacturing_Company Innowacje te trafiły do ZSRR pod postacią ZISa 154, ale nie upowszechniły się. W pewnym stopniu sowieckim rozwinięciem takiej konstrukcji był LAZ-695 z lat 50., choć był krótszy i mniejszy. A LiAZ-677 z lat 60. wciąż miał silnik z przodu.
|
|
|||
Czyż ten ZiS-154 miał elektryczne przeniesienie napędu? https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%98%D0%A1-154 Z tamtych lat to takie rozwiązanie (pomijając lokomotywy) kojarzę z dział pancernych Ferdynand, gdzie zresztą nie działało najlepiej.
|
|
|||
To był autobus z napędem hybrydowym - dwusuwowy silnik dieslowski napędzał generator prądu, a ten zasilał silnik elektryczny prądu stałego przy tylnej osi.
|
Komentarz 1 do 3 z 3 Strona: 1 |