K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1945-1989 > Pojazdy testowe
Ikarus 282
Tester pod Pałacem Kultury,
Warto zwróć uwagę na sekcję B. Jest o moduł dłuższa niż w znanej nam 280-tce. Takie autobusy w tamtych latach kompletnie zawojowałyby nasze miasto, gdyby nie polityka...
Zdjęcie pochodzi z archiwum MZA.
Słowa kluczowe: IK282 PlacDefilad Lata70

Ikarus 282

Tester pod Pałacem Kultury,
Warto zwróć uwagę na sekcję B. Jest o moduł dłuższa niż w znanej nam 280-tce. Takie autobusy w tamtych latach kompletnie zawojowałyby nasze miasto, gdyby nie polityka...
Zdjęcie pochodzi z archiwum MZA.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:Ik282_tester_PlDefilad_Lata70.jpg
Nazwa albumu:3872 / Pojazdy testowe
Ocena (10 głosów):55555
Słowa kluczowe:IK282 / PlacDefilad / Lata70
Data:Lata 70-te.
Miejsce:Plac Defilad
Wielkość pliku:121 KiB
Data dodania:30, Kwiecień 2013
Wymiary:950 x 658 pikseli
Wyświetleń:2152 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=101766
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 10 z 10
Strona: 1

Peter   [30, Kwiecień 2013 at 10:48 PM]
Sekcja A tej samej długości co w IK280? Na Węgrzech chyba takie jeździły - widziałem gdzieś zdjęcie czterodrzwiowego Ikarusa 282 w barwach BKV Budapeszt. Świetlik z przodu także stosowano w wozach z lat 90-tych - takie są np. na Węgrzech czy w Jekaterinburgu.
blinski   [01, Maj 2013 at 04:56 PM]
Na moje oko sekcja A też jest nieco dłuższa - normalnie w miejscu dwóch pierwszych za drzwiami szyb powinny być krótsze (takie jak środkowa).
Behemot_3083   [26, Luty 2014 at 10:55 AM]
Obie sekcje są dłuższe, dzięki czemu wóz miał 18 metrów. Co do sekcji A widać to zarówno po oknach między I a II drzwiami, jak i po klapach i długości blach w dolnym pasie. Blinski ma dobre oko.
~Sebastian   [02, Wrzesień 2020 at 01:09 AM]
W jakim był kolorze?
~oko   [02, Wrzesień 2020 at 04:45 PM]
Polityka? Dokonano inwestycji w jelcze i chciano odebrać korzyści, dopiero gdy stało się jasne że nie wygląda to dobrze, sięgnięto po ikarusy. Które "kompletnie zawojowały miasto" pod koniec lat 70-tych, więc dlaczego wpis twierdzi że było inaczej? Bo to początek albo środek dekady?
~Szegedi   [27, Wrzesień 2020 at 10:18 AM]
Ikarusy 282 jeździły w latach 80-tych na trasie Budapeszt-Esztergom.
~Szegedi   [28, Marzec 2023 at 09:51 AM]
Patrząc po konfiguracji tego wozu i układzie drzwi,będzie to prawdopodobnie 282.01 .Był to podtyp przeznaczony dla ZSRR.Rok produkcji to prawdopodobnie 1978.
~mgła   [25, Czerwiec 2023 at 08:04 PM]
Były takie w IBJ Świerk, jeden biało-pomarańczowy i jeden biało-niebieski, a może i więcej?
~Szegedi   [16, Wrzesień 2023 at 07:47 PM]
W sumie wyprodukowano około 12 sztuk różnych podtypów ikarusa 282.Jeśli chodzi o IBJ Świerk to z przegubowych ikarusów posiadał 280.26 i 280.11.Mało prawdopodobne żeby posiadał ikarusa 282.
~Igor   [23, Wrzesień 2023 at 12:52 PM]
Świerk miał wozy ex MZk , nic innego z Ikarusów tam nie było, zarówno 260 jak i 280 to wszystko wozy przebudowane na T4

Komentarz 1 do 10 z 10
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: