K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1990-2000 > Autobusy MZA w latach 1990-2000 > MZA R-12 Piaseczno
3030 2451
Takie tam z PKF

2451 Ikarus 280.26 / Prod. 1991 / NG 1999 / skreślenie 04.2007
3030 Ikarus 280.26 / Prod.	1987 / skreślenie 1998
Słowa kluczowe: 2451 3030

3030 2451

Takie tam z PKF

2451 Ikarus 280.26 / Prod. 1991 / NG 1999 / skreślenie 04.2007
3030 Ikarus 280.26 / Prod. 1987 / skreślenie 1998

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:Clipboard011.jpg
Nazwa albumu:dev / MZA R-12 Piaseczno
Ocena (2 głosów):55555
Słowa kluczowe:2451 / 3030
Data:1994
Miejsce:Emilii Plater
Nr pojazdu:2451 3030
Linia:510 505
Wielkość pliku:443 KiB
Data dodania:15, Marzec 2019
Wymiary:1200 x 881 pikseli
Wyświetleń:1023 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=110098
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 16 z 16
Strona: 1

~Wujek Staszek   [15, Marzec 2019 at 07:54 PM]
Odcinek Podpalacze, gdzie pokazana jest propaganda Akpolu Cool
~MichalK   [15, Marzec 2019 at 08:44 PM]
2451 a nie 2457. Puszczać oczko 2457 to był chyba jeszcze 280.11 który już wtedy chyba był historią.
lenka   [16, Marzec 2019 at 12:47 AM]
Fajne historyczne zdjęcie fajnych wozów, jednak 2451 już na zakładzie R13, gdzie oszpecono go przemalowując mu zderzaki na ciemno brązowo/sraczkowaty kolor, który charakteryzował ten zakład. 3030 też niebawem zostanie przeniesiony na zakład R7 Pomysł
~MichalK   [16, Marzec 2019 at 09:06 AM]
Fakt, nigdy mi się nie podobało takie malowanie zderzaków. Najładniejsze były oryginalne żółte lub swego czasu pomarańczowe, które najładniej wyglądały jeszcze przed erą żółtków. Biały też nieźle wyglądał.
dev   [16, Marzec 2019 at 02:34 PM]
Podobno kierowca 3030 zadbał, żeby po NG jego wóz zachował listwę i oryginalną podsufitkę. Odcień lakieru też taki jakby bardziej oryginalny niż po NG.
lenka   [16, Marzec 2019 at 09:57 PM]
Oj coś mi się nie chce wierzyć w tą opowieść z kierowcą Przewracanie oczami
3872   [17, Marzec 2019 at 12:06 AM]
3030 miał NG w 1993. Część Ikarusów wyjeżdżała po NG z gumowymi listwami. Podsufitkę w niektórych wozach gdy dach był szczelny i nie przeciekał (rzadka sprawa) zostawiano. Kierowca nie miał nic do gadania, gdyż już wówczas realizowany był plan remontów podług grafika. Tak więc RAL lakieru po 1990 roku zawsze był ten sam, a nie"bardziej oryginalny". Zatem rzekome opowieści kierowcy to bujda. Cool
lenka   [17, Marzec 2019 at 08:09 AM]
Sam CWS strał się z biegiem lat, aby remonty wyglądały estetycznie.Najpierw wygladały jakby ktoś do środka wrzucał bomby z beżową farbą, potem zaczeły pojawiać się czarne kabiny i listwy zewnętrzne. Długo można by było wymieniać o różnicach w detalach i odcieniach w poszczególnych latach remontów Ikarusów Pomysł
dev   [17, Marzec 2019 at 01:45 PM]
Z tym odcieniem lakieru to tak strzeliłem ale widzę zmieniłeś komentarz, bo najpierw napisałeś że był przed NG Uśmiech Swoją drogą szkoda, że nie było przepisu, że każdy remont prowadzi do odtwarzania pierwotnego wyglądu autobusu ale to taka moja mrzonka.
lenka   [17, Marzec 2019 at 05:07 PM]
CWS to była hurtownia remontowa, a nie Rękodzieło artystyczne niestety Smutek
~oko   [17, Marzec 2019 at 09:31 PM]
Te bomby z farbą były rewelacyjne, szybko się zaczynało łuszczyć i wyglądało żałośnie. Natomiast fajne było gdy było świeże, takie pachnące i czyściutkie.
lenka   [18, Marzec 2019 at 09:37 AM]
Jak było prosto po remoncie to faktycznie robilo wrażenie, a potem odpadala ta farba płatami. Najgorzej wyglądały czarne poręcze pomalowane na beżowo. Farba potrafiła zostawać na rękach i wychodził czarny kolor.
~Dziadek   [18, Marzec 2019 at 07:07 PM]
Raczej kremowo niż "beżowo"...
~MichalK   [18, Marzec 2019 at 09:26 PM]
Po 1990 jeszcze nie było ujednolicenia RAL lakierów. Część wozów wychodziła bordowa, część czerwona. Szczególnie widoczne to było na Stalowej gdzie przychodziły wozy z 86 roku po remontach. 3147-3149, 3157, 3159 i 3160 bordowe, a 3150, 3152 aż do 3156 i 3158 czerwone.
Co do remontów to faktycznie z biegiem lat wyglądały one coraz lepiej, chociaż nigdy nie dorównały jakością oryginalnym wnętrzom. No może pod sam koniec gdy zdarzały się laminaty i blacharka naprawdę dobrej jakości.
Co ciekawe nie tylko wnętrze różniło się w konkretnych seriach - nawet brzmienie silnika w lewarach było inne w poszczególnych latach. Np. kompletnie różnił się 3121 z bardzo ciemnymi laminatami (bodajże 1996 rok remontu) od np. 3102 czy 2460 z późniejszego okresu. Te późniejsze zdecydowanie lepiej brzmiały i fajniej się jeździło.
dev   [19, Marzec 2019 at 01:44 PM]
Tu mam nawet przykład ładnego NG. Tylko ten zderzak... http://phototrans.eu/14,408047,0,Ikarus_260_04_1429.html
lenka   [19, Marzec 2019 at 08:01 PM]
Tyle tylko że to nie CWS go remontował

Komentarz 1 do 16 z 16
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: