K O M U N I K A T Y






Strona główna > Test > Inne > Zdjęcia sprzed lat z innych miast
Ikarus 260
Taki sam Ikarus z Katowic w 1979 roku wylądował jako tester w Warszawie. Po podszykowaniu na CWS-ie dostał kremowy pas dolny i numer taborowy 9099. Początkowo jeździł na katowickiej rejestracji, później gdy pozostał na R7 został przerejestrowany. Obsługiwał często 117.
Słowa kluczowe: IK260 KorfantegoKatowice 1977

Ikarus 260

Taki sam Ikarus z Katowic w 1979 roku wylądował jako tester w Warszawie. Po podszykowaniu na CWS-ie dostał kremowy pas dolny i numer taborowy 9099. Początkowo jeździł na katowickiej rejestracji, później gdy pozostał na R7 został przerejestrowany. Obsługiwał często 117.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:IK260_Katowice_1977.jpg
Nazwa albumu:3872 / Zdjęcia sprzed lat z innych miast
Ocena (1 głosów):55555
Słowa kluczowe:IK260 / KorfantegoKatowice / 1977
Data:1977
Miejsce:Korfantego/Katowice
Wielkość pliku:717 KiB
Data dodania:21, Czerwiec 2019
Wymiary:1200 x 721 pikseli
Wyświetleń:482 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=110253
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 14 z 14
Strona: 1

Peter   [21, Czerwiec 2019 at 11:33 PM]
Aleja Korfantego.
3872   [21, Czerwiec 2019 at 11:51 PM]
Podziękowania. Bardzo szczęśliwy
~Marcin Z.   [22, Czerwiec 2019 at 10:42 AM]
Szkoda, że nigdzie nie zachowało się żadne zdjęcie 9099...
3872   [22, Czerwiec 2019 at 04:31 PM]
Za to dokładnie go pamiętam...
~Marcin Z.   [25, Czerwiec 2019 at 10:47 AM]
Dobrze, że chociaż pamięć się zachowała Uśmiech Ikarus w takim malowaniu to jednak niecodzienny widok jeśli o solówkę chodzi. A wóz do tego był w Warszawie jakoś do drugiej połowy lat '80?
~MichalK   [25, Czerwiec 2019 at 07:34 PM]
Kiedyś na przełomie lat 1985-86 mieszkałem prawie rok w Mysłowicach. Miałem wtedy 9 lat, ale pamiętam kilka Ikarusów 260 z białym pasem na dole. Na pewno były to wozy o numerach 5 i 3490. W ogóle Katowicka numeracja wydawała mi się wtedy bardzo dziwna. W Warszawie wszystko było uporządkowane. Ikarusy 260 od 1 do 1695. Przeguby od 2001 w górę. W Katowicach 260 i 280 były strasznie pomieszane. Przegubowce mogły mieć niskie numery (304, 662, 693) a solówki wysokie - np. wspomniany już 3490 który zapadł mi w pamięć gdyż jechałem nim bez tłumika. Bardzo szczęśliwy Dodatkowo numery 260 i 280 mogły być dość blisko siebie - gdyż np. zaraz za solowym 3490 był 3569 który był przegubowcem. Też go pamiętam - miał piękny czysty odcień czerwonego paska pośrodku i wszystkie drzwi z okienkami na dole. No i pierwszą 280 z czerwonym malowaniem do samego dołu zobaczyłem właśnie w Mysłowicach - był to nowiutki wóz 1503, jednen z pierwszych z nowej serii 15xx w nowym malowaniu.
3872   [30, Czerwiec 2019 at 02:23 AM]
Ikarus 260 #9099 został zaadaptowany z Katowic w 1979 roku. Tłumik miał centralnie pod ścianą tylną. Jednak pas kremowy domalowano mu na CWS-ie, podobnie jak numery taborowe. Miał bowiem schematem nie odstawać od IK280. I tak z przodu numer naniesiono wysoko, pomiędzy spryskiwaczem i wycieraczką okna pasażera (jak na Inflanckiej), na bokach był wysoko tuż pod listwą podokienną, i podobnie na ścianie tylnej - także tuż pod listwą podokienną. Numery były blado kremowe, z przerywnikami i cieniami a poszczególne cyfry z układu 9099 namalowano zwarto, blisko siebie. Atrapa miała jak w pierwszej serii Ikarusów 260/280 srebrną obwódkę. Lufciki autobusu były małe, takie jak na zdjęciu, a sam wóz wyprodukowano 1976 roku. Burty podokienne także były pomalowane, za to na kolor pomidorowy. Kolorystyka była jeszcze po prostu rodem z ogórków po NG na Włościańskiej. Kabiny nie było, wóz otwarty był na pasażerów i posiadał czarną twardą ebonitową kierownicę starego typu rodem z Ikarusa 180/556 wyposażoną centralnie w okrągły klakson. Miał srebrne poręcze. Po zdjęciu ze stanu R7, autobus przekazano na gospodarczy w 1982 roku.
~9099   [23, Marzec 2020 at 02:08 PM]
3872: A pamiętasz może krój czcionki taborowej? Taka "standardowa" z Woronicza, czy może wąskie cyfry w stylu inflanckim?
3872   [25, Marzec 2020 at 07:07 PM]
Z CWS-u.
Behemot_3083   [27, Marzec 2020 at 04:46 PM]
A jaką czcionkę miał CWS w 1979? Z tego co kojarzę na ogórach to była taka gruba - ostrobramska - okrągła w środku. Berlietom dawano tramwajówki. A na Ikarusach 280 remontowanych juz w latach 80. była czcionka zbliżona najbardziej chyba do woroniczańskiej
3872   [30, Marzec 2020 at 01:30 AM]
Właśnie tak. Biała. Tyle, że w 9099 nie było cieni, i z tego co pamiętam miał przerwy techniczne niezamalowane w zamkniętych zaokrągleniach cyfr.
~9099   [31, Marzec 2020 at 08:40 PM]
Dzięki za cenę informacje. Jeszcze z ciekawości - pamiętasz jakie miał tablice liniowe? Długie cechy czy filmy z jelcza? A może to już był moment późniejszych standardowych dech?
3872   [04, Kwiecień 2020 at 01:26 AM]
Nic nie miał. Zatknięte tablice u dołu za szybą po ogórkach z przodu, z boku nie pamiętam, ale z tyłu tylko boczna tablica od ogórka oparta o poręcz. Tyle pamiętam.
A: i miał z przodu oryginalną ikarusowską szarą podłużną ale pustą kasetę, jak później pierwsze warszawskie Ikarusy.
~9099   [04, Kwiecień 2020 at 10:55 AM]
Dzięki!

Komentarz 1 do 14 z 14
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: