K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1990-2000 > Autobusy MZA w latach 1990-2000 > MZA R-10 Ostrobramska (ob. R-3)
2554
2554 / Ikarus 280.26 / R-10 Ostrobramska / 1990 / 2007-02

Słowa kluczowe: 2554 F

2554

2554 / Ikarus 280.26 / R-10 Ostrobramska / 1990 / 2007-02

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:2554.jpg
Nazwa albumu:dev / MZA R-10 Ostrobramska (ob. R-3)
Ocena (9 głosów):55555
Słowa kluczowe:2554 / F
Data:1992
Miejsce:Zamoyskiego
Nr pojazdu:2554
Linia:F
Wielkość pliku:607 KiB
Data dodania:01, Październik 2020
Wymiary:1000 x 663 pikseli
Wyświetleń:627 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=111510
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 18 z 18
Strona: 1

lenka   [01, Październik 2020 at 10:45 PM]
No ta fotka wygrała zawody. 2554, piękny H9, Kibel na górze, klasyczny Polonez, no i Maluch pod krzakiem, co tu więcej komentować Pomysł
~oko   [01, Październik 2020 at 11:08 PM]
W kiblach wtedy nie było blokady drzwi i w cieplejsze dni zwykle było przewiewnie.
~Michał821   [02, Październik 2020 at 02:48 AM]
Świetne czasy Uśmiech I te piękne pojazdy wszędzie.
~12345   [02, Październik 2020 at 07:21 AM]
2554 z ostatniej dostawy 6-cio biegowych wozów. Czym się różniły od pozostałych szóstek? Pytanie techniczne Puszczać oczko
~SP45-166   [02, Październik 2020 at 07:25 AM]
Maluch na miejscu gdzie obecnie jest jeszcze jeden pas ruchu. Jednostka EN57 z ostatniej serii produkcyjnej 19xx, co oznacza że wagony na górze są prawie nowe mają max dwa lata, a na pewno są w stanie fabrycznym. Blokady nie było aż do modernizacji na AL czy AKM. Jeszcze w latach dwutysięcznych jako ledwo dojrzały gówniarz jeździłem w otwartych drzwiach Uśmiech
lenka   [02, Październik 2020 at 08:26 AM]
Pierwsze dostawy 6-cio biegowych wozów które dotarły na zakład R6,R8,R10,R11,R12 miały jeszcze naniesione taborowe wg starego schematu malowania Pomysł
~oko   [02, Październik 2020 at 08:45 AM]
Czy ostatnie sześciobiegi nie miały turbo? Na pewno miały inflanckie 2920, 2921...
~Paweł   [02, Październik 2020 at 09:13 AM]
2554 nie miał turbo. Miał oryginalnie namalowany symetrycznie numer taborowy. Podczas NG w 1998 lub 1999 roku miał przekładkę skrzyni na 5-biegową i silnik pracował jak ten montowany w Ikarusach 280 w latach 1985-1989. Podobne zmiany miały miejsce po NG w : 2538, 2560, 2594, 2612. Dla ciekawostki prawie wszystkie Ikarusy 280.26 z roku 1990 roku eksploatowane w MPK Łódź po NG również otrzymały starsze 5-biegowe skrzynie w miejsce oryginalnych 6-biegowych.
~12345   [02, Październik 2020 at 06:36 PM]
Skrzynie biegów były z dodatkowym wałkiem wspomagającym synchronizatory podczas redukcji. Niestety okazało się to niewypałem i dlatego spora część właśnie z grudniowej dostawy miała podmienione skrzynie na piątki.
lenka   [02, Październik 2020 at 07:59 PM]
Marcinie. Może i masz rację że R6 już wg nowego wyjechała wszystkimi 6-cio biegami. Coś mi ten 2278 tak swital po staremu?
Ten 2310 to po jakimś dzwonie nie dostał przypadkiem kabiny starego typu?
~oko   [02, Październik 2020 at 08:55 PM]
A nie było tak że ta 6-biegowa skrzynia niewiele dawała w porównaniu do piątki? A wręcz osiągi były gorsze, bo kierowca musiał jeszcze więcej czasu i wysiłku zmarnować na kolejny bieg? Była minimalnie lepsza na podjazdach, zwłaszcza takich jak Tamka, gdzie 5-biegowe ikary zwykle jechały na trójce.
lenka   [02, Październik 2020 at 09:03 PM]
Czy 2851, 2852, 2854, 2855, 2856 też miały te same skrzynie 6-cio biegowe co wozy z 91 roku?
prosper5250   [02, Październik 2020 at 09:22 PM]
W sześciobiegach ten pierwszy bieg ciągnięty był przez kierów gazem od sekundy do dwóch, dwójka sekundę dłużej. Obstawiam że jednak wyniki na spalaniu były istotne.
~Paweł   [02, Październik 2020 at 10:45 PM]
Egzemplarze dostarczone do R5 w grudniu 1989 roku: 2851-2856 miały skrzynie 6-biegowe , podobnie jak w te dostarczone w 1990 i na początku 1991 roku.
~oko   [02, Październik 2020 at 11:33 PM]
Te 6-biegowe skrzynie to chyba były raczej z myślą o górzystych miastach, takich jak Budapeszt, Praga, Sofia. Na Warszawę biegi były "za krótkie". Nie wszyscy tak szybko i sprawnie zmieniali przełożenia, nawet gdy wozy były nowe i jeszcze niezużyte.
prosper5250   [03, Październik 2020 at 07:28 AM]
Marcinie, możliwe że z wyższych startowaliście jednak jako dziecko inaczej sześciobiegów nie rozpoznawałem jak właśnie po ilości przełożeń ze słuchu.
~12345   [03, Październik 2020 at 12:24 PM]
Lewarek był przesunięty do przodu, fotel kierowcy był z pneumatyką.
~oko   [05, Październik 2020 at 12:18 PM]
Gdy przyszły 6-biegi to sobie myślałem że to będą demony prędkości, coś jak 5250 i jego brat, i było rozczarowanie. Jakkolwiek osiągi zależały od mostu, to w praktyce 6-biegi nie były jakoś szczególnie żwawe.

Komentarz 1 do 18 z 18
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: