![]() ![]() |
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Test > Komunikacja w latach 1945-1989 > Tramwaje 1946-1989 |
![]() |
![]() |
![]() |
PLIK 280/1514 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | 506.jpg |
Nazwa albumu: | dev / Tramwaje 1946-1989 |
Słowa kluczowe: | 506 |
Data: | 1962 |
Miejsce: | Puławska |
Nr pojazdu: | 506 |
Wielkość pliku: | 328 KiB |
Data dodania: | 01, Kwiecień 2023 |
Wymiary: | 1040 x 780 pikseli |
Wyświetleń: | 412 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=116850 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Unikatowy, ogromny, ważący ok. 100 ton dach zaprojektowany został na zasadzie tensegrity. Był zawieszony i utrzymywany w miejscu za pomocą dźwigarów i grubych stalowych lin. Przy budowie Supersamu po raz pierwszy na szeroką skalę zastosowano aluminium. Wykonano z niego pokrycie dachowe i wiele elementów wnętrza.
Ktoś mi opowiadał że był zbudowany w podobnej technologii (choć nie ta skala, ten sam architekt) co Spodek w Katowicach, który świetnie znosi upływ czasu i szkody górnicze.
https://builderpolska.pl/2018/11/14/wokol-supersamu/
Zabrał wtedy publicznie głos jeden z autorów konstrukcji, prof. Stanisław Kuś. Stwierdził: „To nie korozja zagraża Supersamowi, ale ekspertyza. Nie ma takiej konstrukcji, której nie można by naprawić. Supersam można naprawić w dwa tygodnie, wystarczy wymienić podtrzymujące go liny. Taka naprawa wystarczyłaby przynajmniej na kolejnych czterdzieści lat funkcjonowania”.wymienić podtrzymujące go liny. Taka naprawa wystarczyłaby przynajmniej na kolejnych czterdzieści lat funkcjonowania”.