K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 2001-2010 > Autobusy w latach 2001-2010 > MZA R-6 Redutowa (ob. R-5)
1439
Ikarus 260, produkcja 1984 (ex. 1070 R-8 / R-13), NG 1990, odbudowa 1997, w 2005 przeniesiony na R-9 ze zmianą numeru na 322, kasacja 2009.
W wakacje 1995 zajezdnia R-13 Stalowa rozdawała do innych zakładów swoje wozy, będące nadwyżką taborową.
Chełmska dostała wówczas tylko solówki, zaś R-6 Redutowa dzięki otrzymaniu partii wozów z R-13 zdołała jako pierwsza ze wszystkich zajezdni zakończyć eksploatację tzw. "składaków", czyli Ikarusów 280, przerabianych w czasie NG w latach 1988-1990 z Ikarusów 260.
Rozdawnictwo R-13 zaowocowało też pojawianiem się dawno nie obsadzanych numerów taborowych na poszczególnych zakładach.
Na zdjęciu druga obsada numeru 1439, w służbie od połowy sierpnia 1995.

Foto: P.B. Jezierski

1439

Ikarus 260, produkcja 1984 (ex. 1070 R-8 / R-13), NG 1990, odbudowa 1997, w 2005 przeniesiony na R-9 ze zmianą numeru na 322, kasacja 2009.
W wakacje 1995 zajezdnia R-13 Stalowa rozdawała do innych zakładów swoje wozy, będące nadwyżką taborową.
Chełmska dostała wówczas tylko solówki, zaś R-6 Redutowa dzięki otrzymaniu partii wozów z R-13 zdołała jako pierwsza ze wszystkich zajezdni zakończyć eksploatację tzw. "składaków", czyli Ikarusów 280, przerabianych w czasie NG w latach 1988-1990 z Ikarusów 260.
Rozdawnictwo R-13 zaowocowało też pojawianiem się dawno nie obsadzanych numerów taborowych na poszczególnych zakładach.
Na zdjęciu druga obsada numeru 1439, w służbie od połowy sierpnia 1995.

Foto: P.B. Jezierski

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:03_10_1995_106-1439_Wolska.jpg
Nazwa albumu:Jan Oborniak / MZA R-6 Redutowa (ob. R-5)
Ocena (10 głosów):55555
Data:03.10.1995
Miejsce:Wolska
Nr pojazdu:1439
Linia:106
Wielkość pliku:681 KiB
Data dodania:28, Marzec 2020
Wymiary:1200 x 800 pikseli
Wyświetleń:1162 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=110812
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 34 z 34
Strona: 1

Victor AK   [28, Marzec 2020 at 02:19 PM]
Skrzyżowanie Wolskiej z Prymasa Tysiąclecia; gdy jeszcze trasa nie powstała...
~Z_perspektywy   [28, Marzec 2020 at 04:04 PM]
Z drugiej strony torów, spod asfaltu wciąż jeszcze wyłaziły bruk i szyny w kierunku Kasprzaka. Wyrwano je dopiero podczas budowy ronda.
lenka   [28, Marzec 2020 at 08:19 PM]
Ja tylko od siebie chciałem dodać w kwestii autobusów że zakład R6 bardzo nie udolnie usuwał stare numery taborowe, czego najlepszy przykład widać na fotce Przewracanie oczami
~Jan Oborniak   [28, Marzec 2020 at 08:47 PM]
Co miało też swój urok
dev   [28, Marzec 2020 at 08:54 PM]
Zdjęcie z tymi torami to chyba gdzieś nawet tu jest. A co do zdjęcia to chyba jeszcze ten żółty blok w tle był dopiero co oddany.
~Jan Oborniak   [29, Marzec 2020 at 05:35 AM]
Meteorolog? Data poprawna jest
lenka   [29, Marzec 2020 at 09:24 AM]
@Jan , pewnie że miało urok, bo łatwiej było rozszyfrować poprzedni numer taborowy Puszczać oczko . Chociaż wtedy każdy autobus był inny i miał swoją duszę i czasami tylko spojrzenie na pewne szczegóły i można były zgadnąć jaki był jego wcześniejszy taborowy Pomysł
~Jan Oborniak   [29, Marzec 2020 at 09:59 AM]
Bo wtedy to chyba i ZTM miał jeszcze duszę i resztki godności, zanim zaczął zdzierać kierowcom ład artystyczny z szyb i kabin, likwidować kolekcję puszek i proporczyków, oraz obdzierać autobusy ze znaczków i naklejek firmowych producenta. Standaryzacja i spowrzechnienie wrogiem miłośnika i historii
lenka   [29, Marzec 2020 at 10:22 AM]
Otóż to. Nabijam się
~oko   [29, Marzec 2020 at 11:26 AM]
Lusterka mrugające w takt kierunkowskazów... sztuczny kwiatek zapalający się po wciśnięciu hamulca... zezowate oczy na 2601... czy to nie było wspaniałe?
~Jan Oborniak   [29, Marzec 2020 at 12:22 PM]
I jeszcze cała gama gałek do drążka zmiany biegów - piłka tenisowa, drewniany gnat, samochód zatopiony w przeźroczystym tworzywie, czy po prostu torebka foliowa obciągnięta gumką recepturką...
~Sławek   [29, Marzec 2020 at 12:52 PM]
Naklejki z wilkiem i zającem na osłonach przeciwsłonecznych w 2329'.. To były czasy...
~Sławek   [29, Marzec 2020 at 12:54 PM]
I tandetne remonty (eksplozja puszek z farbą) miały swój urok Puszczać oczko takie 1444' cały wewnątrz na biało, łącznie z kabina nowego typiu Puszczać oczko
~Jan Oborniak   [29, Marzec 2020 at 12:57 PM]
Najgorszej jakości te remonty polegające na eksplozcji puszki z farbą i uczynienia z wnętrza pojazdu pomieszczenia szaletu miejskiego przypadały na przełom 1992 / 1993 roku. Pamiętam jak w 2970 odrywałem płatami farbę z podsufitki przywracając częściowo oryginalny wygląd wozu przed NG
lenka   [29, Marzec 2020 at 01:23 PM]
Do tego różnego rodzaju zabudowy oddzielające kabinę od pasażerów. Od zwykłych wyklepanych młotkiem rurek żeby było jak dokręcić do kabiny, do zmyślnych konstrukcji często z originalną dyktą od wiatro łapów Pomysł Pożarowa chyba wiodła prym w latach 80 w takich tuningach. Wóz 1032,1078,1084,1085,1086, do tego w pięknym originale zachowany 1001 Przewracanie oczami Wystarczyło aby wóz miał końcówki zderzaków w innym kolorze, do tego zarówno z przodu, jak i z tyłu gumy na zderzakach i piękne felgi i już wyróżniał się na mieście Śmiech
R10   [29, Marzec 2020 at 04:39 PM]
Pięknym przykładem takiego mega zadbanego wozu w latach 86-89 był np. 2635 z Ostrobramskiej. Kwintesencja dbałości o wóz: białe końcówki zderzaków, piękne białe felgi i ( co było niezmiernie rzadkie wówczas ) obrysówki pod zderzakami. Po prostu wymiatał na mieście:) Co ciekawe, ów wóz jako jedyny z nówek w tamtym okresie na R10 posiadał żółte numery taborowe. Później próbował mu dorównać 2570. Jeśli chodzi o R8, to od 1989 roku bardzo zadbany jeżdził 2455. Też z białymi felgami i obrysówkami pod zderzakami, ale innego typu - dachówkowe. Jak 2455 trochę podupadł, to prym wiódł 2453, ale to już początek lat 90-tych. Tyle moich wspominek Bardzo szczęśliwy
lenka   [29, Marzec 2020 at 05:37 PM]
Z przegubów z R8 to 2401 można podciągnąć pod te nasze rozważania Uśmiech
~oko   [29, Marzec 2020 at 06:50 PM]
2602 też był bardzo zadbany, miał elegancki zegar wymontowany z ogórka. A chyba 2599 miał poręcze z przodu i kierownicę oklejone taką dziwną białą taśmą. Niektóre wozy miały przyciski do zamykania/otwierania drzwi z lewej strony przy oknie kierowcy, to był chyba też element tuningu? Albo przynajmniej przycisk do zbiorczego zamykania drzwi, ciekawe że producent uznał to za niepotrzebny zbytek Uśmiech
~Paweł   [29, Marzec 2020 at 07:51 PM]
3256 przed remontem w1993 roku miał również kierownicę oklejoną białą taśmą. 3255 przed NG w 1992 roku był jednym z najbardziej zadbanych wozów na R10.Inne: 2570, 2602 (prod.1989), 2610, 2635. Solówki do NG: 1284, 1290,1313, 1320. Poza tym 1333, który nie dotrwał naprawy głównej - pożar na wiadukcie w ciągu ul. Żołnierskiej w sierpniu 1989 roku i kasacja w 1990 roku.
~Jan Oborniak   [29, Marzec 2020 at 07:54 PM]
Niejeden pięcioletni wóz z R-10 wyglądał lepiej niż dwulatek z Inflanckiej
~Paweł   [29, Marzec 2020 at 07:57 PM]
Inne długo zachowane w oryginale i zadbane , łącznie z oryginalnymi kołpakami to: R6:2251(NG1 1994rok), 2369 (NG1 1994 rok), 2347 (prod. 1989,NG 1999r.); R10: 2556, 3259, 3260 (mocno podupadł po NG w 1995 roku). Najwcześniej do NG z tego co pamiętam kwalifikowano wozy z R5 i R7 - najszybciej zużywały się, miały największe przebiegi, poza tym R11 Kleszczowa i R12 Piaseczno.
lenka   [29, Marzec 2020 at 08:02 PM]
Piękne wspomnienia Panowie, dawajcie dalej Uśmiech
~Paweł   [29, Marzec 2020 at 08:10 PM]
Czy ktoś pamięta które Ikarusy 280 z czerwonym pasem były najdłużej eksploatowane w poszczególnych zajezdniach? Z tego co pamiętam: R5 - 2900 ex.3054 w 1985r. (1990), R9 - 2987 ex. 2519 w 1985r. (11.1990), R10 - 2620 (1990 - NG w LZNS z symetrycznie malowanym numerem), R11 - 2684 (1991).
Nowe dostarczane do Warszawy i remontowane 280.11 i 280.26 od września 1985 roku były już w malowaniu biało czerwonym - bez białego dolnego pasa.
~Jan Oborniak   [29, Marzec 2020 at 08:24 PM]
A który wóz najdłużej miał wciskane okrągłe guziki do otwierania drzwi? A który najdłużej miał czerwone kasowniki z wajhą? Na Chełmiej były to odpowiednio: 2929 i 2985
~Paweł   [29, Marzec 2020 at 08:31 PM]
Wciskane guziki: 1056 (po remoncie w LZNS w 1990r. , przed remontem klawisze) i 280.T4 2577.Najdłużej czerwone kasowniki z wajchą były w użyciu w R6 i R9.Na Redutowej do mniej więcej 1999/2000 roku, kiedy ostatnie oryginalne 280.26 z 1989 i 1990 r. kwalifikowano do NG: 2306,2310,2340, 2347,2356,2357,2359,3095,3097,3098 - trzy ostatnie ex.R12.
R10   [29, Marzec 2020 at 09:00 PM]
Apropo Ostrej i jej wozów to jednak 2635 przebijał wszystkie w/w wymienione. Z takich detali - oprócz róznych, modnych wówczas naklejek - posiadał za kabiną kierowcy kasetę na tablicę wewnętrzną ( podobnie zresztą jak 2602. Tyle, że 2635 miał srebrną, a 2602 czarną ). Z kolei na dole bocznej kasety na dekorację widniał napis "Proszę nie zaśmiecać pojazdu" Śmiech Ale te zewnętrzne obrysówki pod zderzakami, szczególnie wieczorami to był prawdziwy hit Bardzo szczęśliwy W moim rankingu wozów z R10 tamtych czasów absolutnie nr 1 Okrzyk Dalej umieściłbym 2570, 2602 i 3260. Na początku lat 90 objawił się 2576 ( z pomarańczowymi obrysówkami dla odmiany ),a potem 2601. Jak pojawiły się automaty to pięknie wyglądał 5202, zanim oddali go na zatracenie do Akpolu Zły Z solówek, z kolei mocno oklejony jeździł 1280 ( w drugiej odsłonie z kremową kabiną już ), czy składak 1212 ( na stanie miały go dwa szwagry Uśmiech. Symboliczne koło zamknął 6404. Miał go na stanie, jeśli dobrze kojarzę, jeden z byłych właścicieli 2635. Szlachectwo zobowiązywało - srebrne, błyszczące felgi, cieniowane na bordowo numery taborowe. Z tyłu na szybie woził się z taką naklejką "Kulturalny kierowca WOT" - pamięta ktoś Pytanie Uśmiech ale to już była połowa lat 90-tych Puszczać oczko
~Paweł   [29, Marzec 2020 at 09:07 PM]
6404 miał rzeczywiście taką naklejkę, ale to było około 1995/1996 roku.Jeśli pamięć mnie nie myli. Zakręcony
~oko   [29, Marzec 2020 at 09:09 PM]
Racja! Zupełnie zapomniałem o 1212, a przecież był bardzo charakterystyczny: http://phototrans.pl/14,997699,0,Ikarus_260_04_1212.html
~Sławek   [30, Marzec 2020 at 12:02 AM]
2294' na R6. Pod koniec eksplotacji został zamalowany biały dolny pas.
lenka   [30, Marzec 2020 at 09:32 AM]
@Paweł, R12 3039,3051,3052,3053, R13 chyba 3103
mgm   [30, Marzec 2020 at 10:30 PM]
Chciałbym rozwinąć temat obrysówek pod zderzakami. Ja pamiętam takie wozy: R5 -2840,2924,3032,5504,5254,5555; R6-5560; R8-2433,2441,2442,2450,2453,2455,2456; R10-2538,2551,2567,2570,2576,2599,2601,2602,2635,3077,3258,5706,5742 oraz 1212,6305; R11-2640,2660,2661,2688,2698,2737,3202(?); R13-2412,2453,3120,5437. Pamięta ktoś inne wozy?
Ostatni z białym pasem na R8, to chyba 2498.
lenka   [31, Marzec 2020 at 09:06 AM]
Jeszcze z R12 3028, ale 3032 to nie jestem pewien czy na pewno miał obrysowki
mgm   [31, Marzec 2020 at 10:25 AM]
Jestem pewien, że 3032 miał przez krótki okres, nie pamiętam dokładnie roku, ale było to już w drugiej połowie lat 90 - wóz po NG. Niektóre wozy z tej listy miały je krótko (kilka miesięcy lub nawet tygodni), np. 2412 po NG czy 3120 przed NG na R13.
~Martinez   [12, Kwiecień 2024 at 06:53 PM]
Obrysówki na R12 miał jeszcze 3030, 3077 i 3088

Komentarz 1 do 34 z 34
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: