![]() ![]() |
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Test > Komunikacja w latach 1945-1989 > Jelcze PR100/PR110 |
![]() |
PLIK 396/598 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | JelczPR100_A_Marszalkowska_1973_fot__Henryk_Jurko_.jpg |
Nazwa albumu: | 3872 / Jelcze PR100/PR110 |
Ocena (2 głosów): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Słowa kluczowe: | PR100 / A / Marszałkowska / 1973 |
Data: | 1973 |
Miejsce: | Marszałkowska |
Linia: | A |
Wielkość pliku: | 965 KiB |
Data dodania: | 18, Wrzesień 2021 |
Wymiary: | 1130 x 1200 pikseli |
Wyświetleń: | 362 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=113585 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 5 z 5 Strona: 1 |
|
|||
Nie na nasze drogi - a te o jedne drzwi dłuższe niedopracowane i nieprzetestowane jak należy - żyły krótko i niech im huta chłodną będzie. Na szczęście ktoś wymyślił Ikarusy i nie musieliśmy następne 20 lat jeździć ŁAZ-ami, LiAZ-ami 677M czy innymi radzieckimi wynalazkami, wytrzymałymi jak czołg T34, pojemnymi jak SAN H100B i wygodnymi jak koparka Białoruś na polu.
|
|
|||
Mimo wszystko PRy produkowali chyba gdzieś do 1992 roku i w innych miastach przetrwały kilka ładnych lat (np w Łomiankach kupiono nowy rocznik '90). Poza tym bliski krewniak M11 i L11 spisały się całkiem nieźle, nie mówiąc o późniejszych 120MM...
|
|
|||
To była dobra technologia, która umożliwiła Jelczowi dalszy rozwój konstrukcji autobusów. Berliet stanowił swoistą bazę aż po „gnioty”.
|
|
|||
Jeśliby zamiast PR110 powstał odrazu w tamtych czasach wzmocniony 120M,byłby to chyba najlepszy polski autobus jednoczłonowy.
|
|
|||
A jaka była konkurencja z polskich autobusów? W porównaniu do ikarusa czy karosy byłoby to ciągle byle co. Silnik z tyłu był problematyczny dla ciężkich warunków pracy: marnych dróg, słabego serwisu, przeciążeń. Z silnikiem między osiami kratownica miała łatwiejsze zadanie.
|
Komentarz 1 do 5 z 5 Strona: 1 |