![]() ![]() |
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Test > Komunikacja w latach 1945-1989 > Ikarusy 260/280 (lata 80.) |
![]() |
PLIK 74/450 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | 2086.jpg |
Nazwa albumu: | dev / Ikarusy 260/280 (lata 80.) |
Ocena (3 głosów): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Data: | 1988 |
Nr pojazdu: | 2086 |
Wielkość pliku: | 520 KiB |
Data dodania: | 05, Sierpień 2021 |
Wymiary: | 1000 x 667 pikseli |
Wyświetleń: | 566 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=113409 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 6 z 6 Strona: 1 |
|
|||
Ciekawostka: milicyjna radiolka z - podobno - włoską belką świetlną. Taką samą sygnalizację widać na radiowozie milicji w Dekalogu III Kieślowskiego.
|
|
|||
Dawniej milicja/policja wynajmowała filmowcom swoje radiowozy (np. Ekstradycja). Obecnie oryginały rzadko biorą udział w produkcjach filmowych, bo filmowcy przerabiają cywilne pojazdy bezpośrednio na planie zdjęciowym - np. Ojciec Mateusz (chociaż sporadycznie oryginał też może się pojawić jak np. Z647 ze stołecznej drogówki).
|
|
|||
Belka sygnalizacyjna na Polonezie była produkcji włoskiej firmy Sirena. Było w nią wyposażonycj kilknaście radiowozów WRD, głównie Polonezy, ale były też Fiaty 125p. Część belek była jednobarwna (niebieska), a część dwubarwna (niebiesko-czerwona) w które wyposażone były pojazdy przeznaczone do pilotaży kolumn. Praca tych sygnalizatorów buła bardzo efektowna, na skutek zastosowania pionowo ryflowanego szkła.
|
|
|||
Dziękuję za rozwinięcie tematu. Ciekawe, czy zachowało się jakieś zdjęcie kanta z taką belką.
|
|
|||
Tu jest: https://www.instagram.com/p/Br7YQwhFWb-/?utm_medium=copy_link
|
|
|||
Jeszcze raz dziękuję, bardzo ciekawy dokument. Prawie jak Ford Crown Victoria Interceptor
![]() |
Komentarz 1 do 6 z 6 Strona: 1 |