K O M U N I K A T Y






Strona główna > Test > Trolejbusy > Trolejbusy (1983-1995)
T009
Dogorywające trajtki na terenie zajezdni Piaseczno 20 lat temu
Słowa kluczowe: trolejbus jelczpr110

T009

Dogorywające trajtki na terenie zajezdni Piaseczno 20 lat temu

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:T009_R12.jpg
Nazwa albumu:PRO7 / Trolejbusy (1983-1995)
Ocena (5 głosów):55555
Słowa kluczowe:trolejbus / jelczpr110
Data:11.11.2000
Miejsce:ZEAiT R12 Piaseczno
Nr pojazdu:T009
Wielkość pliku:227 KiB
Data dodania:11, Listopad 2020
Wymiary:1200 x 837 pikseli
Wyświetleń:972 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=111963
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 33 z 33
Strona: 1

~Edek   [11, Listopad 2020 at 11:25 PM]
Tak. Podjechaliśmy wtedy na Piaseczno tytułowym 9009.
~alekt   [12, Listopad 2020 at 01:06 AM]
Taki kawał historii komunikacji miejskiej. Warszawskiej jak i lubelskiej. I pomyśleć że zaroiło się od zabytkowych autobusów, a najbardziej popularny model trolejbusj polskiej produkcji nie został zachowany w żadnym z funkcjonujących przedsiębiorstw komunikacji miejskiej Smutek
solaris8315   [12, Listopad 2020 at 08:36 AM]
W Polsce nie ma nigdzie zabytkowego trolejbusu Jelcza PR110. Ani w Gdyni, ani w Tychach, ani w Lublinie. W Gdyni masz tylko Jelcza 120MT
~Kacdper   [12, Listopad 2020 at 10:32 AM]
Podobno jeden z Jelczy PR110E trafił do Rzeszowa jako zabytek, ale raczej nie będzie on czynnym zabytkiem.
~12345   [12, Listopad 2020 at 02:55 PM]
W Jozefosławiu jest taki jelcz, ale coś mi się zdaje ze wlasciciel go nie odstąpi
~Skoda_9_Tr   [12, Listopad 2020 at 03:09 PM]
Nie zachowały się też oryginalne trolejbusy JaTB-2, Vetra VBRh, Lowa W 602, Skoda 7 Tr, Skoda 8 Tr, Skoda 9 Tr, Ziu 9. Egzemplarz Skody 9 Tr, który kursuje na sezonowej linii, to rekonstrukcja wozu z Ukrainy.
dev   [12, Listopad 2020 at 04:51 PM]
Swoją drogą ciekawe, czy ktoś rozważał zakup ikarusowych trolejbusów jak w Budapeszcie... Tak w ogóle wg artykułu KMKM to do 2000 oficjalnie linia trojelbusowa była tylko zawieszona.
PRO7   [12, Listopad 2020 at 07:14 PM]
Stojące na pierwszym planie T009 i T022 to roczniki '91. Jeździły 4 lata, kolejne 6 przestały jak na załączonym obrazku. Smutne marnotrawstwo.
~Kamil   [12, Listopad 2020 at 08:29 PM]
Do dziś można spotkać ex Warszawskie trajtki: ŁUCK - T004, T017, T034 i RÓWNE T015, T028. I tyle plus wrak T022 stoi w Piasecznie.
~Nieciej   [13, Listopad 2020 at 03:19 AM]
@PRO7 Przyczyną było... miasto i gmina Piaseczno - nie chcieli trolejbusu, za który trzeba było płacić warszawskiej spółce MZA, a ponadto ich celem było pozbycie się już niepaństwowej, bo należącej do warszawskiej spółki prawa handlowego, zajezdni ze swojego, już niepaństwowego terenu, aby go odzyskać na swoje komercyjne potrzeby - co też się w końcu udało. Warszawa z kolei nie miała interesu w tym, aby dla zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych głównie właśnie Piaseczna utrzymywać kosztowną w utrzymaniu infrastrukturę linii trolejbusowej i jeszcze płacić beneficjentowi za zajezdnię - dla samej Warszawy linia 51 miała MARGINALNE znaczenie - w końcu w granicach miasta zastąpiła ona pierwotnie tylko rzadko kursująca linię 131.
lenka   [13, Listopad 2020 at 09:31 AM]
Mnie się obiło o uszy że o teren zakładu R12 upomniały się też jakieś zakonnice. Jest w tym cos prawdy czy to tylko jakaś plotka?
dev   [13, Listopad 2020 at 02:23 PM]
W tym wszytkim głupie jest jedno: Warszawa nie chciała płacić miastu Piaseczno, a Piaseczno Warszawie. A gdzie kalkulacja do opłacalności oraz likwidacji całej zajezdni i infrastruktury patrząc z aglomeracyjnej perspektywy? Jeśli tylko chodziło o przerzucanie się kosztami to naprawdę nie można się było dogadać, jeśli taka linia miałaby ewentualnie sens ekonomiczny? Swoją drogą upadek zakładu Piaseczno (Thompson) Polcolor też pewnie swoje zrobił.
prosper5250   [13, Listopad 2020 at 06:50 PM]
Dziś też nie wszyscy chcą się dogadać, weźmy taki Raszyn, który za 733 nie chce płacić (stąd linia omija to miasto obwodnicą), na 706 składają się jankowe centra handlowe a 703 i 711 finansuje Nadarzyn, z czego za zatrzymanie tych dwóch ostatnich linii w Jankach znowu płacą C.H.
~ImOnAn   [13, Listopad 2020 at 10:52 PM]
A może by było zrobić coś w rodzaju... rekonstrukcji? Zszokowany
3872   [14, Listopad 2020 at 01:27 AM]
Ależ historia. Bardzo szczęśliwy
PRO7   [14, Listopad 2020 at 01:43 PM]
Z R12 było tak, że gmina (lub inna wtedy jednostka samorządowa) w zamian za komunikacje dała MZK w dzierżawę teren pod zajezdnie. Gdy zajezdnia została zawieszona, MZA zaczęło czerpać korzyści z wynajmu powierzchni. Nie spodobało się to lokalnym radnym, którzy chcieli tego zysku dla siebie. Dlatego dla zamknięcia im jap uruchomiono w latach 2000-02 Wydział Piaseczno. W tym czasie obie strony doszły do porozumienia i MZA zdało teren samorządowi. A ten, wykonując wyrok sądu oddał teren jakimś zakonnicom, które w ramach odszkodowania za zagrabione przez komunistów mienie akurat wyznaczyły sobie teren zajezdni. I tak to teraz sobie stoi.
~8511   [14, Listopad 2020 at 03:01 PM]
a co się dzieje z wozem 9931 Pytanie
~8511   [14, Listopad 2020 at 03:02 PM]
naprawa odbudowa czy NG Pytanie
~8511   [14, Listopad 2020 at 06:44 PM]
szanowny panie PRO7 otóż wóz T009 wykonał o godz 22.45 ostatni kurs i tym samym zamknął linie 51. więc nie był odstawiony.
~8511   [14, Listopad 2020 at 06:46 PM]
ostatniego dnia linii 51 rozdawali smaczne pączki w wozie T009
~8511   [14, Listopad 2020 at 06:48 PM]
zastanawia mnie co zrobili z kierowcami zlikwidowanych trajlusiów Pytanie BEZROBOCIE Pytanie
~AnonXD   [14, Listopad 2020 at 10:46 PM]
Podobno te zakonnice ekspresowo sprzedały teren i miało tam powstać centrum handlowe. Widomo kto jest w końcu jego właścicielem obecnie?
~alekt   [15, Listopad 2020 at 03:38 PM]
Nie zgodzę się z tym jeśli chodzi o kierowców. Wtedy na trolejbusy wystarczyło posiadać szkolenie wewnętrzne - nie obowiązywało prawo jazdy. Byli kierowcy, którzy pracowali na trolejbusach a nie mieli prawa jazdy na samochód osobowy.
~8511   [15, Listopad 2020 at 07:17 PM]
ponoć część z nich przebranżowiła się na MOTORNICZYCH Pytanie Pytanie
lenka   [15, Listopad 2020 at 08:39 PM]
Nie za bardzo rozumiem jaka jest różnica pomiędzy kierowcami trolejbusów i autobusów i dlaczego Ci pierwsi niby nie mieli by mieć uprawnień do kierowania tymi drugimi Pytanie
dev   [15, Listopad 2020 at 11:54 PM]
W latach 1997-2010 był tam słynny tor gokartowy Imola. Chyba pierwsza z tego rodzaju rozrywek w Warszawie i w okolicach. Lubiłem to miejsce, do dzisiaj pamiętam ryk silników, smród spalin i specyficzną obsługę.
lenka   [16, Listopad 2020 at 08:48 AM]
Też na tym torze bywałem. Była tam też baza Mobilisu ,a raczej złomowisko Mobilisu Pomysł
~12345   [16, Listopad 2020 at 03:53 PM]
Expresspiaseczno miało tam swoją zajezdnie (mobilis)
~marcin_f   [16, Listopad 2020 at 09:23 PM]
@alekt Mylisz się, patrz PoRD z 1.02.1983 http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19830060035 art. 69 ust. 2 pkt 7), który umocowuje prawnie kategorię trolejbusową prawa jazdy. A co do czasów dawniejszych to patrz Rozporządzenie z 1.10.1962 http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19620610295 § 189.
~12345   [18, Listopad 2020 at 01:22 PM]
Na trajtki musiałeś posiadać uprawnienia wydawane przez urzad komunikacji. Kurs i egzamin odbywal sie na terenie zajezdni i krótkim odcinku w kierunku Piaseczna.
~alekt   [21, Listopad 2020 at 12:50 AM]
No i kwestia interpretacji kwestią sporną. Pozwolenie obowiązywało dożywotnio. Mając je nie trzeba było posiadać prawa jazdy i w Lublinie jeszcze 5 lat temu pracowali kierowcy trolejbusów z pozwoleniem, bez jakiegokolwiek prawa jazdy. Aktualnie już chyba przeszli na emeryturę. Ale ciekawi mnie, jak dużo kierowców pracowało na trajtkach w Piasecznie posiadając pozwolenie wydane przed 1973, ale bez prawa jazdy.
~marcin_f   [21, Listopad 2020 at 02:00 PM]
@alekt To ciekawe, co piszesz, bo zgodnie z Rozporządzeniem Min. Transportu i Gospodarki Morskiej z 13 maja 1999 r. w sprawie wymiany praw jazdy §3 ust. 1 pkt. 7) i §5 pkt 1) pozwolenia kategorii trolejbusowej podlegały wymianie na prawo jazdy kat. D z ograniczeniem do kierowania trolejbusami do 30.06.2001. Aby trolejbusiarze mogli dalej jeździć na pozwoleniach, to rozporządzenie musiałoby zostać znowelizowane lub uchylone przed tą datą, a pobieżne sprawdzenie wykazało, że to nie nastąpiło (choć nie mogę wykluczyć możliwości, że coś przeoczyłem). A bezterminowa wazność pozwolenia nie wyklucza możliwości wprowadzenia ustawowego obowiązku, jako tzw. czynność materialno-techniczna, wymiany na inny dokument, dający identyczne uprawnienia, ale o innym wzorze i uchylenia statusu dokumentu o starym wzorze jako potwierdzenia posiadania danych uprawnień.
lenka   [21, Listopad 2020 at 03:43 PM]
Z trolejbusami to faktycznie jest jakiś galimatias. W niektórych krajach jeżdzą bez tablic rejestracyjnych, dziwne i ciekawe dlaczego Śmiech

Komentarz 1 do 33 z 33
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: