|
100
|
Olsztyński PR100 byl jednym z egezemplarzy najwczesniejszej serii produkcyjnej Jelcza wg standardu A. Miał VIN 12R53. Trafił w połowie kwietnia 1973 r. najpierw do Zakladów STOMIL z przeznaczeniem na autobus do testowania ogumienia, produkowanego w Olsztynie specjalnie do tego modelu na licencji firmy UNIROYAL. STOMIL uznał, że najlepiej testować ogumienie w normalnym ruchu miejskim więc Berliet trafił do MPK Olsztyn. Dostał nr. taborowy 100 i rej. 37-64 OA. Zgodnie z umową miedzy MPK a Stomilem, Berliet miał kursować na linii dowożącej pracowników do fabryki - przez całe lata obsługiwał linię 10. W 1978 roku zmieniono taborówkę na 501. Był eksploatowany 8,5 roku. Skasowany w październiku 1981 z przejechanym ok 900 tys. km na jednym silniku V800 i jednej półautomatycznej skrzyni. Co ciekawe, jako jedyny egzemplarz - z racji przeznaczenia na testy - oprócz napisów "Wejscie"' "Wyjscie" miał dodatkowy napis za tylnymi drzwiami pod samym oknem na jasnym pasie: "Dopuszczalna ilośc miejsc 97 +1" a we wnętrzu na pulpicie przednim obok manetki biegów duży żółty napis: "zabrania się zajmować miejsca z prawej strony kierowcy". Co tez ciekawe - poszedł na złom tylko dlatego, że brakowało oryginalnych części zamiennych, które często sprowadzano przez warszawskie MZK.
Źródło: Gazeta Olsztyńska, 01.05.1973
Skan nadesłany przez Pana Krzysztofa Porębę (krypo64)
|
|