K O M U N I K A T Y






Strona główna > Test > Inne > Zdjęcia sprzed lat z innych miast
100
Olsztyński PR100 byl jednym z egezemplarzy najwczesniejszej serii produkcyjnej Jelcza wg standardu A. Miał VIN 12R53. Trafił w połowie kwietnia 1973 r. najpierw do Zakladów STOMIL z przeznaczeniem na autobus do testowania ogumienia, produkowanego w Olsztynie specjalnie do tego modelu na licencji firmy UNIROYAL. STOMIL uznał, że najlepiej testować ogumienie w normalnym ruchu miejskim więc Berliet trafił do MPK Olsztyn. Dostał nr. taborowy 100 i rej. 37-64 OA. Zgodnie z umową miedzy MPK a Stomilem, Berliet miał kursować na linii dowożącej pracowników do fabryki - przez całe lata obsługiwał linię 10. W 1978 roku zmieniono taborówkę na 501. Był eksploatowany 8,5 roku. Skasowany w październiku 1981 z przejechanym ok 900 tys. km na jednym silniku V800 i jednej półautomatycznej skrzyni. Co ciekawe, jako jedyny egzemplarz - z racji przeznaczenia na testy - oprócz napisów "Wejscie"' "Wyjscie" miał dodatkowy napis za tylnymi drzwiami pod samym oknem na jasnym pasie: "Dopuszczalna ilośc miejsc 97 +1" a we wnętrzu na pulpicie przednim  obok manetki biegów duży żółty napis: "zabrania się zajmować miejsca z prawej strony kierowcy". Co tez ciekawe - poszedł na złom tylko dlatego, że brakowało oryginalnych części zamiennych, które często sprowadzano przez warszawskie MZK.

Źródło: Gazeta Olsztyńska, 01.05.1973

Skan nadesłany przez Pana Krzysztofa Porębę (krypo64)
Słowa kluczowe: PR100 100 Olsztyn

100

Olsztyński PR100 byl jednym z egezemplarzy najwczesniejszej serii produkcyjnej Jelcza wg standardu A. Miał VIN 12R53. Trafił w połowie kwietnia 1973 r. najpierw do Zakladów STOMIL z przeznaczeniem na autobus do testowania ogumienia, produkowanego w Olsztynie specjalnie do tego modelu na licencji firmy UNIROYAL. STOMIL uznał, że najlepiej testować ogumienie w normalnym ruchu miejskim więc Berliet trafił do MPK Olsztyn. Dostał nr. taborowy 100 i rej. 37-64 OA. Zgodnie z umową miedzy MPK a Stomilem, Berliet miał kursować na linii dowożącej pracowników do fabryki - przez całe lata obsługiwał linię 10. W 1978 roku zmieniono taborówkę na 501. Był eksploatowany 8,5 roku. Skasowany w październiku 1981 z przejechanym ok 900 tys. km na jednym silniku V800 i jednej półautomatycznej skrzyni. Co ciekawe, jako jedyny egzemplarz - z racji przeznaczenia na testy - oprócz napisów "Wejscie"' "Wyjscie" miał dodatkowy napis za tylnymi drzwiami pod samym oknem na jasnym pasie: "Dopuszczalna ilośc miejsc 97 +1" a we wnętrzu na pulpicie przednim obok manetki biegów duży żółty napis: "zabrania się zajmować miejsca z prawej strony kierowcy". Co tez ciekawe - poszedł na złom tylko dlatego, że brakowało oryginalnych części zamiennych, które często sprowadzano przez warszawskie MZK.

Źródło: Gazeta Olsztyńska, 01.05.1973

Skan nadesłany przez Pana Krzysztofa Porębę (krypo64)

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:DSCN4887.JPG
Nazwa albumu:solaris8315 / Zdjęcia sprzed lat z innych miast
Ocena (1 głosów):55555
Słowa kluczowe:PR100 / 100 / Olsztyn
Data:kwiecień1973
Miejsce:Olsztyn
Nr pojazdu:100
Linia:10
Wielkość pliku:290 KiB
Data dodania:14, Luty 2014
Wymiary:800 x 600 pikseli
Wyświetleń:908 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=103642
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 1 z 1
Strona: 1

chudy   [16, Luty 2014 at 01:53 PM]
Gdyby były części to pewno jeszcze by długo pojeździł. Jak się chce to można. Ciekawe czy przeżył jakąś traumę w stylu remontu w CWS-ie. Warszawskie jak szły do remontu w większości przypadków wyglądały ładnie. Jak wracały wyglądały paskudnie. A ogórka potrafili zrobić ładnie.

Komentarz 1 do 1 z 1
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: